Magnum Celebrates Chocolate Pleasure

18 April 2015

Assalamualaikum. Magnum jenama yang terkenal dengan ais krim coklat premium yang dikaitkan dengan gaya hidup mewah baru-baru ini melancarkan kempen Celebrate Chocolate Pleasure. Kempen ini telah dilancarkan bagi mengukuhkan kedudukan Magnum sebagai pakar coklat yang menggunakan coklat Belgium dengan kualiti yang paling terbaik di dalam ais krimnya.


“Tonight marks a new milestone for Magnum as we celebrate chocolate Pleasure with the unveiling of the all-new packaging design for Magnum’s signature flavors - the Classic, Almond, Chocolate Brownie and Gold. Magnum further celebrates chocolate pleasure with a fashionable re-launch. What do you get when chocolate decadent meets the finest aesthetic of fashion creations? Certainly a unique yet exciting fashion collaboration between Magnum and Farah Khan, an international label whose brand DNA showcases versatility in every luxurious, bold and glamorous statement creations. The unique collaboration features hand beaded dresses creations inspired by the five flavours of Magnum ice creams”, kata Mr Herry Budiazhari, Marketing Director of Unilever (Malaysia) Holdings Sdn Bhd.


“The idea of combining chocolate with art, interpreting into fashion pieces is a brilliant collaboration. It has given me great pleasure to be part of this collaboration.” quoted Dato’ Farah Khan.


Sebagai Style icon dan dikenali dengan mencipta inspirasi fesyen, Dato 'Farah Khan telah mencipta The Pleasure Seeking Collection. Koleksi khas ini diilhamkan oleh 5 perisa ikonik dan unik dari ais krim Magnum iaitu Magnum Gold, Magnum Classic, Magnum Almond, Magnum Chocolate Brownie dan Magnum Chocolate & Strawberry. 

Rekaan eksklusif ini telah dicipta dengan menggunakan manik halus dari Farah Khan dan dijahit sendiri olehnya untuk memastikan ia cantik di setiap bahagian. Saya sendiri telah berpeluang untuk melihat rekaan ini semasa event Magnum Celebrates Chocolate Pleasure baru-baru ini di Marble 8, Kuala Lumpur.

Kesemua koleksi rekaan eksklusif dari Farah Khan ini dipamerkan menerusi acara pertunjukan fesyen. Koleksi ini telah dimulakan dengan rekaan Precious Gold, yang diilhamkan oleh Magnum Gold. Pakaian ini telah direka dengan sulaman tangan menggunakan manik antik berwarna emas dan warna gelap. Reka bentuk ini memperincikan keindahan bagi menguatkan lagi sikap Magnum Gold iaitu menarik dan indah.


Seterusnya rekaan Luscious Chocolate & Strawberry telah diilhamkan oleh rasa lazat Magnum Chocolate & Strawberry, butiran coklat keemasan yang dijahit tangan secara berputar membuatkan ia kelihatan sangat menakjubkan dengan glamor.


Rasa kaya Magnum Chocolate Brownie memberi ilham kepada pasukan kreatif Farah Khan untuk mencipta Luxurious Chocolate Brownie, rekaan ketiga ini direka halus dan penuh dengan sulaman manik coklat yang bersinar.


Pertunjukan fesyen diteruskan dengan rekaan Heavenly Almond, yang diilhamkan daripada Magnum Almond. Dijahit tangan secara teliti oleh tukang-tukang di seluruh Asia Tenggara, campuran matte, manik coklat berkilat dan hiasan daripada gangsa membuatkan rekaan ini tidak mungkin dapat ditiru oleh sesiapa.


Untuk rekaan kelima, Farah Khan memukau orang ramai dengan Irresistibly Classic yang diilhamkan oleh Magnum Classic menampilkan warna gangsa mewah untuk mencerminkan kelancaran salutan Coklat Belgium.


Kemuncak majlis ini adalah acara kemuncak pertunjukan fesyen, di mana model-model akan memperagakan rekaan dari Farah Khan bersama-sama dengan ais krim yang diilhamkan.


Majlis ini juga turut melancarkan pembungkusan baru bagi Magnum ais krim. Bungkusan baru ini adalah bagi melambangkan imej Magnum sebagai perintis didalam pakar coklat dan aiskrim.

Tiga daripada lima rekaan baju ini akan dipamerkan di Magnum KL dan dua lagi rekaan akan dipamerkan di Magnum Putrajaya hingga Jun 2015.

Selain kepada lima rekaan manik berjahit tangan, koleksi The Pleasure Seeker juga memperkenalkan baju sejuk dari Farah Khan yang juga diilhamkan dari aiskrim Magnum.



Majlis ini juga merupakan permulaan kempen Magnum Celebrates Chocolate Pleasure dimana ia akan bersambung dengan pelbagai aktiviti di One Utama daripada 20 April hingga 24 May 2015 dan juga digital hunt menggunakan Google street view untuk mengenalpasti kedudukan rekaan eksklusif Farah Khan. Pemenang digital hunt akan membawa pulang dress atau baju sejuk yang direka oleh Farah Khan sendiri. Pelanggan boleh log on pada www.magnumpleasurehunt.com.my untuk menyertai peraduan ini ya.


Magnum Pleasure Hunt – The Malaysian Edition

1. What is Magnum Pleasure Hunt – The Malaysian Edition contest?
A virtual hunt for fashion pieces exclusively designed by Farah Khan for Magnum. The online contest was launched in conjunction with the launch of all new Magnum ice cream packaging featuring Magnum collaboration with international fashion label, Farah Khan. The Magnum Pleasure Seekers collection by Farah Khan feature 5 hand beaded dresses inspired by the 5 signature ice cream flavors and 5 Magnum inspired sweatshirts.

2. What are the contest mechanics?
Throughout the campaign period, a total of 10 exclusive apparels (designed by Farah Khan for Magnum) will be released on weekly basis for the hunt. Each piece will be hidden at different locations on Google Street View throughout the course of 10 weeks and participants are to search for it by collecting clues via Magnum’s social media platforms (FB, Twitter and Instagram) in order to locate the “M” pin.

3. How can I participate in the contest?
Just log on to www.magnumpleasurehunt.com.my to begin the search. Make sure to check out the clues on Magnum’s social media platforms to get hints for the week’s location. Everyone will be given 10 minutes of search time every day. Once you run out of time, just buy any of the 5 Magnum ice cream variants and enter the 13-digit product barcode to get additional time for the search.

4. How are the winners selected?
The fastest person to spot and click on the “M” pin on Google Street View at the location where the apparel is hidden for the week will be deemed the winner.

5. What will I win?
Weekly Grand Prize x 10 – 5 exclusively tailored Magnum Dresses and 5 Limited Edition Magnum Sweatshirts.
Weekly Consolation Prize x 50 – Premium Magnum Sweatshirts
All exclusively designed by Farah Khan.

6. What is the duration of the contest?
16 April 2015 - 24 June 2015

7. Where can I get more information about the Magnum Pleasure Hunt – The Malaysian Edition?
Head on to www.magnumpleasurehunt.com.my for more details. Make sure to keep an eye on Magnum’s social media platforms to stay ahead from others in the game.
Facebook - www.facebook.com/MagnumMalaysia
Twitter - @magnummy
Instagram - @magnum_my


Aiskrim Magnum baru ini boleh didapati di semua pasar raya terkemuka, pasar raya besar, kedai runcit, dan kedai stesen minyak dan boleh didapati secara individu dengan harga RM4.00 setiap satu dan RM4.50 untuk Magnum Gold.


Untuk maklumat lanjut mengenai kempen ini, sila layari untuk Magnum Facebook Page di www.facebook.com/Magnum.


xoxo,


Photo credit : Miera

Join the conversation!

© AYUE IDRIS. Design by Eve.