Dapatkan Dettol Gold untuk keluarga anda

18 April 2016

Assalamualaikum. Rasanya hampir kesemua rakyat di Malaysia ni kenal jenama Dettol. Satu jenama yang sangat terkenal dengan sabun anti-bacteria nya. Dari masa Ayue kecil lagi, mak Ayue memang sabunkan kami dengan sabun Dettol untuk buang segala kuman dan bakteria yang ada. Maklumlah, budak kecil, berlengas-lengas lepas mainkan. Kuman melekat satu badan!

Sekarang pun, Dettol merupakan jenama yang sentiasa ada dirumah Ayue. Lagi pula Dettol kini dah ada macam-macam pembaharuan seperti pelbagai jenis produk dan variasi. Antara produk yang paling Ayue suka adalah sabun pencuci tangan kerana berbandnig dengan sabun anti-bakteria yang lain, Dettol tidak mengeringkan kulit. Ayue suka sabun dengan sabun Dettol dulu untuk pastikan tangan Ayue ni bebas kuman.

The all new Dettol Gold comprises of Body Wash, Bar Soap and Liquid Hand Wash in two exciting variants – Classic Clean and Daily Clean. (L–R) Dettol Gold Daily Clean Body Wash, Bar Soap and Liquid Hand Wash and Dettol Gold Classic Clean Liquid Hand Wash, Bar Soap and Body Wash.

Baru-baru ni Dettol mengeluarkan satu lagi variasi baru iaitu Dettol Gold. Rangkaian ini terdiri daripada cecair mandian, sabun dan pencuci tangan cecair dalam dua varian yang menarik –Classic Clean dan Daily Clean. Dirumuskan untuk memberi 100% lebih perlindungan berbanding cecair mandian antibakteria lain. 

(L–R) Matias Caride (Marketing Director of RB Malaysia & Singapore) and Scha Alyahya (actress, host and mother) at the Dettol Gold media launch

Untuk ibu-ibu di luar sana yang sentiasa menjaga kesihatan keluarga mereka, dan sentiasa berusaha untuk memberikan penyelesaian pembersihan yang lebih baik untuk menjaga kediaman dan kesihatan sekeluarga, Dettol adalah jawapannya. Tak perlu risau dah nak lepaskan anak-anak anda bermain diluar.

(L–R) Scha Alyahya (actress, host and mother) and Matias Caride (Marketing Director of RB Malaysia & Singapore) presenting the all new Dettol Gold at the official media launch.

Dengan cuaca yang panas sekarang ni, kuman dan bakteria sangat mudah membiak. Kita kena lah pastikan mereka berasa dalam keadaan anti-bakteria kerana sistem imun mereka kan masih belum kuat. Nanti tak pasal-padal asyik kena pergi klinik pula sebab sakit.

Scha Alyahya juga sentiasa pastikan dirinya bersih dari sebarang kuman sebelum bersentuhan dan bermain dengan anaknya, Lara Alana. 


Nampak eksklusif betul rangkaian Dettol Gold ni kan. Antara kedua-dua bau ni, Ayue lebih suka bau Classic Clean (Kuning) kerana baunya unik dan lain sedikit dari bau Dettol yang sedia ada. Ada pula suka yang mana?

Dettol Gold Body Wash

Dettol Gold Liquid Hand

Dettol Gold Bar Soap


Harga Dettol Gold
Body Wash : 250ml (RM8.45), 500ml (RM15.45), 950ml (RM23.95), 900ml refill pack (RM18.95) 
Bar Soap : 65g x 3 (RM6.95), 105g x 3 (RM10.45)
Liquid Hand : 200ml (RM7.45)




xoxo,

post signature

Join the conversation!

© AYUE IDRIS. Design by Eve.