Pokok percuma dari The Body Shop pada Earth Day 2016

25 April 2016

Assalamualaikum. Masa Earth Day tempoh hari, The Body Shop telah memberikan 1,000 anak pokok secara percuma di The Curve dengan kerjasama Free Tree Society. Ada lebih kurang 25 jenis tumbuh-tumbuhan yang telah diedarkan untuk menggalakkan rakyat Malaysia untuk menanam pokok tidak kira di mana saja mereka tinggal.


Ayue teringin juga tanam pokok dan ada tanaman yang Ayue jaga sendiri nanti sebab Ayue dalam proses menghias rumah. Pokok is on the list! Orang kata bila ada pokok di rumah ni boleh naik seri. Hehe.


Antara anak pokok yang diedarkan oleh The Body Shop adalah buah Markisa, aloe vera, kemboja, misai kucing, betik, kacang biru dan lain-lain lagi. Banyak kan. Seronok tengok bila ada kanak-kanak juga turut berminat dengan pokok.




Untuk pengetahuan anda, kira-kira 33,000 hektar tanah di hutan telah ditebang dalam tempoh 5 tahun ni. Satu jumlah yang sangat besar kan? Semua sebab manusia yang tidak bertanggungjawab menjaga alam sekitar. Syukur The Body Shop mengambil inisiatif ini menjadi salah satu nilai teras mereka. Dapatlah juga selamatkan bumi ni dari terus kehilangan pokok berharga.


Mereka yang hadir pada hari tu juga dapat mendengar tentang kepentingan penanaman pokok di belakang rumah mereka sendiri dan bagaimana untuk menjaganya dari Free Tree Society. Malaysian Alliance Conservation for Tigers (MYCAT) juga turut hadir untuk berkongsi maklumat mengenai Harimau Malaya.

Jom sama-sama selamat kan bumi!


xoxo,

post signature

Join the conversation!

© AYUE IDRIS. Design by Eve.