Review pembelian dari ezbuy | Taobao Malaysia

22 October 2016

Assalamualaikum. Ingat lagi tak entry Ayue tentang pembelian Ayue di website ezbuy? Salah satu Taobao agent di Malaysia. Haa, kali ni Ayue nak review tentang pembelian Ayue pula selepas Ayue membeli belah dengan sakannya di ezbuy tu.



Antara barang yang Ayue beli adalah meja study, studio backdrop dan handbag. Seriously, semuanya sangat berbaloi.

Untuk meja study, Ayue tak sangka betul meja yang Ayue beli ni dating sebiji macam dalam gambar yang dipamerkan. Yela, beli perabot nun jauh dari China, Ayue ingatkan ada defect kea pa. Alhamdulillah, meja yang sampai elok belaka. Takda sebarang kecacatan. Cantik je warnanya. Kukuh pun kukuh. Malah takda satu detailing pun yang tertinggal. Bayangkan harga meja ni hanya RM65+! Mana nak dapat di Malaysia kan?


Untuk studio backdrop pula, yang ni sebenarnya Ayue beli untuk backdrop masa Ayue buat video. Yela, Ayue kan dah mula berjinak-jinak dengan Youtube sekarang. Hehe. Backdrop ni pun Ayue suka sangat sebab dah la besar, dating sekali dengan kain backdrop dan yang paling penting, harga dia jauh lebih murah dengan backdrop yang dijual di Malaysia ni. Sangat berbaloi-baloi. Hanya RM19+.


Dan akhir sekali, Ayue beli handbag untuk lengkapkan cart Ayue. Ala, dah alang-alang, shopping beg satu lah. Harga beg ni hanya RM5+. Murah gila! Tapi kukuh gila! Jatuh cinta dengan semua barang yang AYue beli dari ezbuy ni tau.


Apa yang Ayue dapat simpulkan, pengalaman pembelian Ayue di ezbuy ni sangat memuaskan. Mudah, banyak barang yang boleh dipilih, dan customer service yang tiptop. Ada banyak kategori yang anda boleh pilih tau. Antaranya best seller mereka iaitu Xiaomi Smart Bracelet ni. Murah betul.


Apa yang paling Ayue suka adalah mereka ada system Prime dimana kita boleh mendaftar sebagai Prime, dan dapat flat rate international shipping iaitu RM8.80 je. Murah kan? Kalau anda guna shipping biasa macam DHL express semua tu untuk kuantiti dan barang yang besar, shipping cost nya agak mahal. Jadi guna Prime untuk dapatan flat rate ok.


Untuk jadi PRIME (membership), anda hanya perlu bayar RM18.80 untuk sebulan trial. RM18.80 (Prime) + RM8.80 (Shipping). Masih murah jika dibandingkan dengan shipping cost yang anda perlu bayar jika guna shipping biasa. Malah shipping rate mereka adalah yang termurah tau. Hanya RM4.50 per 500g dan TIADA Agent Fee!

Anda kalau nak shopping juga, jangan lupa guna kod <ezsh15> ya untuk dapat 15% diskaun shipping fee. Register dekat sini ok untuk dapat RM15 ezbuy voucher : http://bit.ly/2dDrSGW

Happy shopping!



xoxo,


Join the conversation!

  1. mmg rambang mata beli kat sini.. hehhehe

    ReplyDelete
  2. Awesome option with plenty stuffs to choose from!

    ReplyDelete
  3. Worst services, delay parcel , bad customer services

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm sorry that this happen to you. Please make a complaint to them so that they can improve. Thank you.

      Delete
  4. mana gambar barang yang telah di beli?

    ReplyDelete
  5. Hi ayue says nk tya ttg cara pembayaran guna ATM dlm ezbuy ni
    Bankin shj dlm akaun yg diberi atau kena buat bnda lain lagi slpas bank in

    ReplyDelete
  6. Hi ayue says nk tya ttg cara pembayaran guna ATM dlm ezbuy ni
    Bankin shj dlm akaun yg diberi atau kena buat bnda lain lagi slpas bank in

    ReplyDelete

© AYUE IDRIS. Design by Eve.