Hujung minggu tidak lagi bosan dengan Digi Postpaid™ RM110 FREE UNLIMITED 4G INTERNET

20 December 2016

Assalamualaikum. Dah dekat seminggu juga Ayue di kampung uruskan hal perkahwinan Ayue. Alhamdulillah semuanya dah selesai Sabtu tu lepas, lega sungguh rasanya. Masa di kampung Ayue perasaan yang bukan Ayue saja yang sentiasa dengan dunia maya untuk dapatkan apa-apa info. Rupanya mak Ayue pun sama! Tak kira di kampung atau dibandar, orang kita dengan internet berpisah tiada. Mak mak pun dah pandai share resepi dekat facebook tau.


Selalunya Ayue tiada apa-apa masalah sangat dengan internet masa hari bekerja sebab di rumah dan di pejabat dah ada wifi. Cuma masalah Ayue bila hujung minggu, Ayue ada urusan di luar, kena lah Ayue cari alternatif lain untuk bersocial media ye tak? Sebab hujung minggu selalunya Ayue akan ke event. Kalau tak ke event pun Ayue akan keluar dengan kawan-kawan untuk habiskan waktu yang ada.

Waktu ni penggunaan internet adalah semaksima mungkin. Sambil borak pun tangan dok scroll Instagram juga. Sambil lepak pula, Facebook tetap tak boleh tinggal. Nak live update lagi. Kadang-kadang punya lah Ayue scroll atas ke bawah, tiba-tiba loading je. Putar-putar tak juga keluar gambar. Masa ni tau dah Ayue yang quota internet dah habis. Adoi, spoil mood betul!

Ayue ni tiap kali weekend memang jarang duduk di rumah. Yela, dah seminggu kerja, weekend mestilah nak berjimba kan? Dating ke? Sekarang ni pula Ayue gila nak update Instagram story dengan snapchat. Mak aih, dua benda ni banyak gila guna internet kot? Lajuuuuu je date dia guna. Maklumlah, update video, mesti lah banyak data guna. Atas sebab ni lah yang Ayue nekad nak cari alternatif yang betul-betul puas hati untuk memenuhi kehendak kehidupan Ayue ni.

Disebabkan Ayue ni memang pengguna Digi, jadi Ayue mestilah survey pelan yang ada di Digi dulu. Nasib baik lah Ayue jumpa pake terbaru dari Digi ni. ‘New Digi Postpaid Plans’.


New Digi Postpaid Plan ni menawarkan lebih kuota internet kepada pelanggan dan kalau anda tidak sempat habiskan kuota yang diberikan, kuota itu boleh dialihkan pada bulan berikutnya iaitu 3gb!! Whoa? Macam sesuai sangat dengan Ayue ni. Yelah, kalau beli data banyak-banyak, tapi tak sempat habiskan pun tak guna juga kan.

Pelan terbaru Digi Postpaid ni bertujuan untuk menambah lebih nilai kepada pelanggan yang gilakan internet macam Ayue. Sana sini nak update. Hehe

Apa yang bestnya tentang pelan Digi Postpaid ni adalah :

New Postpaid Plan RM110/month


  • Total Internet Quota: 25GB All Day 
  • UNLIMITED 4G pada Hujung Minggu 
  • Unlimited Calls: To all networks 
  • Internet Rollover: 3GB 
  • FREE roaming in 5 countries(5GB + 60 mins) in Singapore, Thailand, Myanmar, Indonesia, Brunei. 
  • Free Apps: Capture – 100GB iflix – 60 days 

Fuh, memang puas guna internet kalau gini cara offernya. 25GB All day! Tengok Youtube sampai muntah pun belum tentu habis lagi ni. Banyak gila kot. Tapi paling Ayue suka mestilah UNLIMITED 4G masa hujung minggu! Memang ini yang Ayue cari-cari kan. Hujung minggu yang penuh dengan menggunaan data. Tapi kalau dah unlimited gini, tak perlu risau dah gambar nak loading lama ke apa. Confirm ada data sentiasa. Ini kalau Ayue pergi short getaway ke apa syok lah. Tak payah nak risau data habis.

Credit yang Ayue guna untuk call mak, adik atau kawan-kawan pun banyak juga habis. Tapi bila dah ada unlimited calls to all network ni, lagi sakan lah Ayue nak call orang.


Bukan tu je, pelan ni ada juga sediakan Free Apps untuk kita juga macam Capture dan iflix.


Capture - 100gb

Apps ni bertujuan untuk simpan gambar yang anda ambil melalui smartphone, tapi taktau nak simpan di mana. Ayue pula jenis yang suka tangkap gambar dekat mana-mana simpan penuh storage. Kejap-kejap storage penuh. Sayang pula nak delete gambar-gambar tu kan. Sekarang Ayue dah boleh simpan je dalam Capture. Mudah! Boleh simpan sampai 25gb tau!.



Iflix - 60days
Iflix ni selalunya Ayue tengok masa Ayue onthego. Tengah tunggu orang ke apa, Ayue suka lah tengok movie yang ada dalam tu. Takda lah bosan sangat. Bila dapat 60days free iflix, soronok tak terkira lah ni.


Sekarang tengah cuti sekolah ni, mesti ramai yang bercuti ke luar negara kan? Kalau pening nak pilih pelan apa yang berbaloi untuk roaming, pilih je Digi Postpaid ni sebab ia boleh FREE Roaming ke negara-negara Asia macam Singapura, Thailand, Myanmar, Indonesia dan Brunei. Mak aih, seronok lah nak travel sekarang ni. Kuota 5gb, 60 minit masa berbual, tak perlu risau pasal internet dah.



xoxo,
Ayue Idris

Join the conversation!

  1. Good package. However, I am worried about coverage. I believe it is not as wide as Celcom's, which I am using.

    ReplyDelete
  2. wow.. this is just awesome... i love it.. and that is why I personally switched to Digi too

    ReplyDelete
  3. Thanks for sharing your new post! I couldn't help but admire your red hand tattoo.. so elegant :)

    ReplyDelete
  4. Yes! this plan is very suitable for people who go online and on the go like us.

    ReplyDelete
  5. This is awesome! When does the free data roaming valid until?

    ReplyDelete
  6. I am considering switching to this plan for real..since i am already a digi user...

    ReplyDelete
  7. I also have an iflix app and I really like it since I love tv shows.

    ReplyDelete
  8. I pun nak watch video whole day during weekend! Bestnya plan digi, I know that they are getting better on this!

    ReplyDelete
  9. Didn't know about this Digi's plan until I read your post, thanks for the info sharing :)

    ReplyDelete
  10. wow! this data plan is so cool by Digi! Let me check out for more details and plan the change of my current plan :) Thanks for sharing this great news! cheers, siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  11. im still on prepaid and i use so much data I think I should really start checking out postpaid plans instead. Thanks for sharing this!!

    ReplyDelete
  12. used digi before this but not a fan of their coverage and pricing

    ReplyDelete
  13. So far I still find Digi is the best telco that offer affordable package. But hopefully Digi can improve their coverage if pass through any underground area.

    ReplyDelete
  14. To be honest, I find that current prepaid data plan is better and cheaper than postpaid.
    With rm50, I can get 10gb +10gb fb for a month by using xpax.
    Too bad that, this postpaid require rm110 per month and only give 25gb data.

    ReplyDelete

© AYUE IDRIS. Design by Eve.