Specification and Review | GT-888 Smartphone From GT Mobile

11 February 2017

Assalamualaikum. Tiap kali dapat phone baru, Ayue mesti excited sangat sebab setiap phone ada kelebihan dia yang tersendiri. Lagi-lagi phone keluaran GT Mobile ni adalah dari Singapore. Phone pertama Ayue dari sana, mesti lah tak sabar nak tau apa yang best kan?



Telefon pintar GT 888

Telefon pintar GT 888 ini telah dikeluarkan oleh GT Mobile Pte Ltd. Untuk pengetahuan anda, GT Mobile Pte Ltd adalah sebuah syarikat berteknologi tinggi khusus dalam R&D, pembuatan, jualan dan servis telefon bimbit.


GT Mobile merupakan satu jenama telefon pintar yang pertama berpangkalan di Singapura dan baru-baru ini mereka telah pun melancarkan aplikasi terbaru mereka iaitu GT Dollar.

Apa yang Ayue suka tentang GT 888 ni adalah ia sangat ringan, hanya 160gm saja dan didatangkan dengan du warna iaitu Silk White dan Metal Grey. Macam Ayue, dalam pemilihan telefon pintar, Ayue akan pilih yang berskrin besar sebab Ayue tak suka tengok skrin kecil, processor yang laju sebab Ayue menggunakan telefon hampir setiap masa melakukan kerja dan paling penting, kameranya wajib cantik.


GT 888 ni bersaiz 5.5 inch screen dan pengisian android Lollipop 5.1. Kamera depan 5MP dan belakangnya 8MP. Pada Ayue itu sudah cukup memuaskan hati betul? Dan GT-888 ni hadir dengan 2 jenis warna iaitu Silk White and Metal Grey.



Spefikasi pada GT-888

CPU : 24 bit processor Quad core 1.0GHz CPU
RAM : 2GB/1GB
ROM : 16 GB
Battery : 2550mAh

Size : 5.5 inch
Resolution : HD 1280*720 pixels
Material Display : Corning Gorilla Glass 3

Rear Camera : 8MP
Front Camera : 5MP
Video : up to 4K

Dual Sim
Bluetooth 4.0
Android 5.1 Lollipop






What's in the box

Haa, yang ini Ayue nak tekankan.Ayue seriuosly sangat suka bila buka kotak GT 888 ni sebab di dalamnya sudah lengkap segala keperluan asas telefon pintar yang baru. Ia didatangkan dengan Bateri ,Charger ,USB Cable, Earphone, malah mempunyai Phose Case dan Screen Protector sekali. Memudahkan kita supaya boleh guna telefon tanpa perlu risau tercalar atau sebagainya.



Untuk maklumat lanjut, boleh layari : http://www.gtmobile.sg/gtmobile/item/281-gt-888



xoxo,

post signature

Join the conversation!

  1. Ibu pun guna GT-888! Seronok selfie bagai! :D

    ReplyDelete
  2. How do you activate the rear camera, because my phone is only on the front?

    ReplyDelete

© AYUE IDRIS. Design by Eve.