14 fesyen baju raya 2017 di Taobao Malaysia

09 May 2017

Assalamualaikum. Ramadan dah dekat ni, anda dah cari baju raya ke belum? Kalau belum, boleh cepat-cepat tengok dekat SGshop Malaysia. SGshop ni sebenarnya merupakan agen Taobao di Malaysia, website online shopping barangan China yang murah.  Ayue pernah tulis Cara Beli Barang Borong di Taobao Malaysia. Boleh klik link dibawah kalau nak tahu caranya ya?


Baca : Cara Beli Barang Borong di Taobao Malaysia

Kalau anda nak beli terus RAHSIA TAOBAO Panduan Import Barang Dari China Secara Online! (Versi 2020) ni boleh terus klik di bawah. 


Ayue ada tulis full review tentang buku ni di post : https://www.ayueidris.com/2020/12/rahsia-taobao-panduan-import-barang-china.html. Jemput baca.

Entry kali ni pula, Ayue nak share dengan anda baju-baju raya yang Ayue jumpa di SGshop. Seriously cantik-cantik dan murah pula tu! Berganda murahnya dari yang dijual di Malaysia ni. Rambang mata Ayue ni dibuatnya, sampai tak tahu nak pilih yang mana satu. Raya tahun ni dah bersuami, kena lah pilih warna yang sesuai dengan dia kan. Baru boleh sedondon. Kalau Ayue pilih pink terang, tak nak pula dia pakai nanti. Hehe.

Ayue perasan baju raya tahun ni banyak design yang berbunga ya? Yang jenis kembang-kembang dan ada cape pun boleh tahan cantiknya. Untuk Ayue tahun ni rasanya kena pakai yang jenis kembang tu sebab perut dah makin besar kan, insyaAllah dah 7 bulan menjelang Raya Aidilfitri 2017 nanti. Ayue memang jarang beli kain ela untuk ditempah, sebab tu Ayue lebih suka beli baju dah siap je. Sama lah tahun ni pun.


Untuk anda yang masih tercari-cari baju raya tu, ni Ayue senaraikan fesyen baju raya yang ada di SGshop. Ada banyak lagi tau sebenarnya, tapi ini yang menarik perhatian Ayue. Murah-murah pula tu.


14 fesyen baju raya 2017 di Taobao Malaysia


Link SGshop : https://goo.gl/uvlh1q

Link SGshop : https://goo.gl/hE2LgE

Link SGshop : https://goo.gl/Sk1NQE

Link SGshop : https://goo.gl/TLJdMs

Link SGshop : https://goo.gl/5Bk9JT

Link SGshop : https://goo.gl/775VRz

Link SGshop : https://goo.gl/oikbmQ

Link SGshop : https://goo.gl/SXn53M

Link SGshop : https://goo.gl/TRZBbe

Link SGshop : https://goo.gl/MprSMh

Link SGshop : https://goo.gl/JgTLIw

Link SGshop : https://goo.gl/6AZXez

Link SGshop : https://goo.gl/NXV76S


Haa, macam mana? Cantik-cantik kan? Macam-macam fesyen ada. Ada yang vogue, yang sopan santun pun ada. Ikut citarasa masing-masing. Menariknya, percaya atau tidak kalau Ayue kata baju-baju raya yang Ayue senaraikan ni semuanya berharga kurang daripada RM100!!

Iya, kesemua baju yang Ayue senaraikan ni harganya bermula dari RM40 hingga RM100 saja. Murah gila kan? Cantik pula tu. Haish. Itu yang buat Ayue rambang mata tu. Ada banyak lagi sebenarnya design dan fesyen baju raya yang ada di SGshop tau. Anda boleh cari sendiri guna keyword "Muslim Dress", " Muslim Abaya" atau "Muslim Robe".

Tak pun, kalau anda terjumpa baju yang ada suka di website Taobao.com tu sendiri, takpa, Ayue ajarkan cara untuk anda beli barang yang sama melalui SGshop ok?


Cara cari item di Taobao and beli melalui SGshop

  1. Pergi ke website Taobao : https://world.taobao.com
  2. Search item yang anda nak guna bahasa English (jangan risau English tunggang terbalik pun, Taobao masih boleh detect)
  3. Copy item URL anda paste kan di SGshop search column.
  4. Add to cart



Mudah je. Lagi banyak item yang anda akan jumpa nanti tau. Kalau dah jumpa baju yang anda berkenan, mesti nak beli kan? Haa, Ayue ada berita best nak beritahu anda ni. Ayue nak buat GIVEAWAY khas untuk pembaca blog Ayue ni. Yeay! Hadiah nya credit untuk anda shopping di SGshop tau. Rugi sangat kalau tak join giveaway yang Ayue buat ni.


Giveaway Ayue Idris X SGshop Malaysia

Hadiah Giveaway Ayue Idris X SGshop Malaysia

Peserta lebih daripada 20:
Prize: 5 winners x RM100 shopping credit

Peserta lebih daripada 40:
Prize: 10 winners x RM200 shopping credit

Ish, banyak tu RM200! Untuk 10 orang pula tu. Ayue sendiri yang akan pilih pemenangnya nanti. Lagi banyak yang join giveaway Ayue ni, lagi lumayan hadiah dia tau. Cara nak join pun mudah sangat.


Cara pernyertaan

  1. Like FB Page Ayue Idris
  2. Share FB Album dibawah di wall FB anda dengan hashtag #AyueIdrisXSGshopMalaysia
  3. Komen di blogpost Ayue ni, "Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana.."




Tempoh Giveaway
Tempoh giveaway Ayue ni bermula harini, 9 May 2017 hingga 18 May 2017. Pemenang akan dapat shopping credit dalam bulan May ni juga supaya anda sempat shopping baju raya di SGshop dan bergaya sakan masa raya nanti. Best kan? Hehe. Ajak ramai-ramai join okey? Best of luck!



UPDATE 19 May 2017

Alhamdulillah, selesai dah giveaway Ayue ni. Syukur sebab lebih daripada 40 penyertaan. Jadi boleh lah Ayue pilih 10 orang pemenang untuk memenangi RM200 shopping credit dari SGshop ni. Yeay! Yang menang tu dah boleh shopping dekat SGshop cari barang raya ok? Hehe.

Disebabkan komen-komen anda semua best-best, banyak sangat yang Ayue suka, jadi Ayue decide untuk pilih randomly guna miniwebtool.

Boleh tengok video dibawah untuk pemenang giveaway #AyueIdrisXSGshopMalaysia


Pemenang boleh PM Ayue bukti penyertaan dan details dibawah:
1) Screenshot dah like FB Page Ayue Idris
2) Screenshot dah share FB album dengan hashtag #AyueIdrisXSGshopMalaysia
3) Email yang didaftarkan di SGshop (Kalau belum daftar boleh daftar dekat sini)

*Siapa yang takda bukti ni Ayue terpaksa pilih pemenang yang lain ok.

Harap semua orang berpuas hati ya? Kalau takda rezeki kali ni, insyaAllah ada lagi rezeki nanti. Rajin-rajin lah tengok blog dengan FB Page Ayue tu. Hehe.


Untuk maklumat lanjut tentang SGshop Malaysia, boleh layari :
Website : www.sgshop.com.my
Instagram : @sgshop_malaysia
Facebook : SGshop Malaysia



xoxo,

post signature

Join the conversation!

  1. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana pada tahun ini saya ingin kelihatan menarik di mata suami tercinta dengan mengayakan baju dari SGshop..Dan juga supaya saya tidak nampak seperti ibu yang telah melahirkan tiga orang anak..

    ReplyDelete
  2. OMGGGG!!!!
    Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana saya nak cari baju raya saya!! Pleaseeeee.. tergoda tengok baju baju lawa dkt website SGshop ni!!! Nak tampil lebih bergaya di hari raya tahun ni dengan SGshop!

    ReplyDelete
  3. Saya nak menang shopping credit dari SGShop kerana semasa di China dulu saya memang suka shopping di Taobao! Lagi satu baju raya belum beli lagi ni. Boleh jimat duit sikit. Hihi.

    ReplyDelete
  4. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana..saya tak kerja dan saya nak beli baju raya jugak! Hahahaha...lepas tuu kalau dapat baju raya cecantik, boleh la posing raya kat satu Malaysia nanti!

    ReplyDelete
  5. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana saya nak baju raya banyak tahun ni, nak fefeeling che ta sgt. hari hari boleh bergaya berhashtag ootd.

    ReplyDelete
  6. Ya Allah! Bestnya!! Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana saya nak kelihatan cantik di hari raya dan dapat bergaya dengan senang hati memandangkan 25 June adalah hari lahir saya!!! 😘😘 alangkah indahnya jika ini dijadikan hadiah hari jadi saya?? 😍😍

    Thanks kak Ayue!

    ReplyDelete
  7. Saya nak menang shopping credit dari SG Shop sebab saya tak ada baju raya lagi n baju raya kt SG Shop dan berpatutan!

    ReplyDelete
  8. Saya nak menang credit shopping dari SG shop kerana saya inginkan baju raya yang cantik menarik tertarik dari SG shop semestinya

    ReplyDelete
  9. Saya nak menang shopping credit dari SG Shop kerana saya belum pernah shopping di SG Shop lagi, melihat kepada semua baju yang dijual di sini membuatkan saya gila!! Tolong saya, bagi saya menang sebab saya nak shopping gila-gila. Possess

    Kolin Zainal

    ReplyDelete
  10. Saya nak menang credit shopping dari SG shop kerana hendak berikan isteri saya hadiah hari raya nanti

    ReplyDelete
  11. Nakkkkkkkk!!!! "Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana saya ingin memiliki baju-baju yang tampak elegen di SGshop, bukan itu sahaja terdapat pelbagai barangan menarik lagi dengan harga yang berpatutan. Nak shopping kain sequin liplap tu"

    ReplyDelete
  12. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana nak hadiahkan baju raya dari SGshop tuk ibu, kakak & adik supaya dorang tak payah berebut cari baju raya kat bazaar raya. Kenapa perlu susah bersesak? SGshop kan ada semua!

    ReplyDelete
  13. saya nak menang credit shopping dari SG shop kerana saya nak beli baju baru untuk sendiri dan mak saya.

    ReplyDelete
  14. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana saya ingin berbelanja pakaian keluarga dengan kuantiti yang banyak dalam kualiti yang tinggi tanpa mengeluarkan wang!

    ReplyDelete
  15. saya nak menang credit shopping dari SGshop kerana saya nak cari baju raya!

    ReplyDelete
  16. saya nak menang credit shopping dari SG shop kerana baju so SGshop cantik2! Nak borong macam2 utk raya.

    ReplyDelete
  17. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana nak MUDAH. mudah dalam erti kata lain, duduk depan pc/henpon,klik website, skrol skrol mana yang suka dan klik menggunakan credit (jika menang) dari SG shop baju-baju yang berkenan di hati dan tunggu kehadirannya dengan penuh sabar..SG shop, baju baju kau memang debommm!! Selamat Hari Raya SG Shop!

    ReplyDelete
  18. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana eh, dah tak senang duduk dah sejak tengok design-design baju yang kak Ayue list kan ni. Rasa macam dah menari-nari dalam kepala. Not to mention, design baju from SGshop sangat exclusive dan up-to-date. Simple but elegant! Takdelah rasa ketinggalan sangat untuk bergaya di hari raya. Selamat Hari Raya!

    ReplyDelete
  19. Wow in best sangat..

    Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana saya seorang online shopper tegar! Dengan SGshop boleh menjimatkan masa dan tenaga. Hatiku juga sudah terpaut dengan dress ala-ala princess yang cantik, banyak pilihan dan harga berpatutan di Taobao. Tampil anggun di hari raya sambil berjimat? SGshop penyelesaiannya. Yeay!

    Thank you sis Ayue for the Giveaway. 😘😘💓

    ReplyDelete
  20. Saya nak menang shopping credit dari SGShop kerana saya memang pelanggan setia SG Shop sebab harganya yang murah dan pelbagai jenis barang ada di jual di sini. Saya teringin nak beli baju raya untuk diri sendiri. Teringinnya nak rewardkan diri sendiri dan tampil manis di Aidilfitri. Maklum lah tak kerja. Bila ada hadiah sebegini pastinya hati berbunga bunga. Harap harap adik Ayue sudi nak belanja kakak shopping di SG Shop sempena lebaran
    ya hikhik..😘😘😘

    ReplyDelete
  21. Terharu sgt sbb boleh join kat Ig , saya mmg nak menang sgt2 , saya nak menang shopping credit' dari SGShop kerana thun ni saya nak baju raya yg lawa2 mcm 14 fesyen dari @ayueidris ni hah , nak beli sndri yg lawa2 kat ig bnyk semuanya Rm 100-200 ke atas yg saya berkenan , klo yg murah pon kurg lawa, pstu sng cita lah x de duit nk beli 😂😂😂 ,hah nak mintak mak ayah mmg buat saya lah , x nak lah kesian mak ayah pulk , saya yg nak baju tpi nak mintak duit mak ayah .. so saya nak ambik peluang ni dgn join giveaway dari @ayueidris mana tahu ada rezeki saya , dapat lah saya guna shopping credit' beli baju raya yg cntik seperti saya idamkan di @ayueidris .. mmg nak sgt2 menang .. sbb saya nak ada baju raya selain baju kurung biasa .. dan bnyk skit baju raya saya thun ni , klo x pergi kenduri ke apa pkai bju sama je .. aishh malu aihh . So hope i Will be a winner .. 😍

    ReplyDelete
  22. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana saya tak pernah lagi shopping baju raya di SGshop

    ReplyDelete
  23. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana ofkoss nak shopping baju raya di SGshop dan dapat save bajet untuk beli barang baby baru pulak nanti.. hehehe

    ReplyDelete
  24. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana saya belum mempunyai baju raya lagi. Corak dan warna baju di dalam gambar di atas amat menarik hati saya. Kalau boleh saya nak menggunakan duit sendiri.

    ReplyDelete
  25. Saya nak menang shopping credit dari sgshop kerana saya nak beli baju sedondon dengan awak. Hihi. Jom shopping baju di SGShop. Raya lebih meriah bila ada baju sedondon kan...

    ReplyDelete
  26. Saya nak menang shopping credit dari sgshop kerana design baju-baju yang terdapat di sgshop lain dari yang lain dan mampu menarik perhatian ramai. Rekaan baju bukan sahaja cantik dan ringkas, namun harga yang ditawarkan juga murah dan berpatutan. Terdapat pelbagai pilihan pakaian yang boleh dipilih untuk dipakai pada hari raya nanti. Saya tak ada lagi koleksi pakaian raya seperti yang ditawarkan oleh sgshop. Kebanyakkan koleksi pakaian raya yang saya ada ialah baju kurung sahaja. Apa salahnya memberikan kelainan sedikit untuk raya tahun ini kan? ;) Jom shopping pakaian raya di SGShop! =)

    ReplyDelete
  27. Bismillahirahmanirahim....

    Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana saya tidak mahu menyusahkan kedua bapa saya untuk belanja lebih memandangkan mereka berdua sudah tidak bekerja lagi.Sekiranya saya memperolehi hadiah ini,saya dapat berbelanja bukan sahaja untuk diri saya,malah ahli keluarga yang lain berkehendaknya.


    Pergi ke kedai pak Karib,
    Datang untuk membeli tauhu
    Saja saya mencuba nasib,
    Tuah saya siapa yang tahu.

    Jalan-jalan terjumpa Apit
    Apit berjalan dengan Maria,
    Saya nak menang shopping kredit,
    untuk belanja seisi keluarga.

    Menang kredit takkan ku lupa,
    ayah ibu keluarga semua,
    Belanja kita berpada-pada,
    Agar semua dapat merasa.


    Ramadhan kini bakal menjelma,
    Kurma dibeli untuk berbuka,
    Baju dibeli kredit diguna,
    Baju baru dipakai raya.

    Sgshop menjual barang,
    barang dijual variasi sekali,
    Ayuh kawan semuanya serang,
    Serang sgshop sekarang ini!

    Ikan kekek mak iloi2,
    ikan gelama mak ilai2,
    Harga sgshop berbaloi2,
    Cantik,lawa dan bernilai.

    Cantik cincin cantik permata,
    cantik lagi si dara tua,
    Hadiah semua hebat belaka,
    ada rezeki kita menanglah ya.

    Penganjur giveaway murah hati,
    Lagi cantik berbaik budi,
    Semoga anda murah rezeki,
    ada rezeki jumpa lagi :)))



    http://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2017/05/giveaway-ayue-idris-x-sgshop-malaysia.html

    ReplyDelete
  28. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana saya sangat teruja dengan koleksi baju raya yang menawan di IGShop ini..

    ReplyDelete
  29. Hi Ayu ...
    wah seronok baca entry ayu ni ...
    and serius saya happy sgt dgn info ayu ttg taobao tu ..
    dulu saya pembeli tegar taobao, sekali beli memang borong byk2 ...
    tapi since sukar mencari agen taobao yang best, so akhirnya beralih kepada Lazada ...
    kalau guna SGShop tu tak perlu pakai agen, so probably will switch back to taobao la ni ...

    ReplyDelete
  30. Hi sis, thanks invite saya.. :)


    Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana saya memang nak shopping di SGshop untuk raya nanti.. di samping itu saya nak review SGshop ni di blog saya.. semoga saya akan dimurahkan rezeki untuk menang credit.. :)

    ReplyDelete
  31. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana salah satu baju raya di SGhop di atas tu dah lama saya idam. Bila tengok SGshop pun jual dengan harga yg sgt murah, ini lah masa yg sangat sesuai untuk saya dapatkan dress idaman kalbu tu. Untung2 boleh buat baju raya terus. Dah boleh jimat banyak dah. Maklumlah ekonomi kan tak berapa cun skrg ni. :)

    ReplyDelete
  32. Saya nak menang shopping credit dari SG Shop sebab saya nak pakai baju raya and cantik bersama suami. gituuuuu. Kalau beli dari SG Shop, dapat jimat banyak and baru lah dapat bagi duit raya lebih sikit. Nak ke tak nak? Hahahaha

    ReplyDelete
  33. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana saya rasa baju baju di SG Shop telah mencuri hati saya dan saya nak nampak cun melecun raya nanti, mana tau terjumpa jodoh hehehehe

    ReplyDelete
  34. Seya ingin menang shopping credit dari SGshop kerana saya ingin anak saya tampil lebih berģaya d hari lebaran nanti

    ReplyDelete
  35. saya ingin menang shopping credit dari SGshop kerana saya ingin membeli baju dari SGshop yang cantik dan saya juga ingin membeli baju raya untuk anak saya agar anak saya kelihatan lebih bergaya di pagi raya.

    ReplyDelete
  36. Saya nk menang shopping credit dari SGshop kerana saya ingin tampil bergaya di hari raya pada tahun ni dengan baju dr SGshop.

    ReplyDelete
  37. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana kelihatan rumah cantik menarik di hari raya.. tampil bergaya di hari raya nanti...

    ReplyDelete
  38. "Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana pelbagai pilihan busana dari SGshop sememangnya rambang mata, rekaan menarik begitu cantik bila digaya, harga berpatutan dengan tawaran hebat memberikan penjimatan berganda, dengan shopping kredit membelinya menjadi hati lebih berbunga-bunga, istimewa buat diri untuk tampil jelita di Hari Raya"

    ReplyDelete
  39. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana saya dapat cuti raya tahun nie..bukan senang kerja cam sy nak dpt cuti raya..mudah2an ada rezeki saya & anak2 saya beraya dgn baju dr Taobao..amin..

    ReplyDelete
  40. "Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana seorang sepeneuh masa yang sukakan jubah atau dress yang menarik dan cantik dan masih menjaga aurat saya. Suka awarna-warna yang soft dan gelap tapi tak terlalu terang. Ibu di ruah pun nak bergaya juga di pagi raya nanti kan. Mesti sangat cantik kalau dapat gayakan koleksi dari SGshop nanti"

    ReplyDelete
  41. Saya nak menang shopping credit dari SGshop kerana boleh shopping baju raya saya dan anak. Harga baju di SGshop pon murah2. Boleh la beli banyak-banyak nanti☺️

    ReplyDelete
  42. Alhamdulilahh..thanks sis ayue! Saya dah pm dekat fb page sis.... :D

    Cantik bunga cantik keris,
    Cantik lagi si ayue idris >_<

    ReplyDelete
  43. Nak pengsan tengok design baju-baju yang gempak tu, lawa sangat!!! Alaa terleps pula peluang nak join, tak ada rezeki ni T_T

    ReplyDelete
  44. alhamdulillah rezeki hari jumaat. terima kasih kak ayu. malam satgi saya pm ya sbb ada dekat luar ☺

    ReplyDelete

© AYUE IDRIS. Design by Eve.