Gigi 2 kali lebih kuat dengan Ubat Gigi SAFI Mikro Kalsium

12 July 2017

Assalamulaikum. Sekarang ni ada banyak pilihan ubat gigi yang halal, tapi yang menjadi pilihan Ayue adalah ubat gigi jenama SAFI. Kenapa? Kerana rangkaian ubat giginya diperkaya dengan mikro kalsium, malah kini ubat gigi Safi memperkenalkan tambahan baharu kepada formulasi mereka iaitu Habbatus Sauda.


Untuk anda yang tidak tahu, Habbatus Sauda atau secara saintifik dikenali sebagai Nigella Sativa bersifat anti-bakteria dan merupakan bahan yang biasa digunakan dalam masakan India dan Timur Tengah. Sejak zaman dahulu, Habbatus Sauda terkenal dengan pelbagai manfaat kesihatan yang terkandung di dalamnya seperti meningkatkan sistem imunisasi badan, membantu menghalang penyakit kanser, mengurangkan radang, mengawal penghasilan bakteria berbahaya dan lain lain lagi. Ada banyak kebaikan Habbatus Sauda ni. Ayue yang mengandung ni pun amalkan pengambilannya tau.

Selain Habbatus Sauda, rangkaian Ubat Gigi SAFI Mikro Kalsium juga mengandungi kalsium, serat, zat besi, kalium dan protein yang dikenal pasti sebagai bahan yang mempunyai ciri-ciri penyembuhan mampu melindungi serta menguatkan gigi dua kali ganda sekaligus melawan masalah kaviti, gusi dan nafas berbau.

Ubat Gigi SAFI Mikro Kalsium dengan formulasi terbaharu ini hadir dengan reka bentuk pembungkusan yang moden dan ramuan yang digunakan seiring dengan kehendak syarak sekaligus memahami keperluan pengguna muslim dengan tiga variasi perisa dari SAFI iaitu; Oren Herba, Kayu Sugi & Gamat. Gigi anda kini sihat, putih, dua kali ganda lebih kuat dan nafas kekal segar sepanjang hari.

Ok, jom Ayue kongsikan variasi perisa Ubat Gigi SAFI Mikro Kalsium sesuai buat kegunaan seisi keluarga: 


Ubat Gigi SAFI Mikro Kalsium Kayu Sugi 

Formulasi ini kini dipertingkatkan dengan gabungan Habbatus Sauda yang mengandungi nutrient dan bahan antibakteria semula jadi agar membantu mencegah pembentukan bakteria punca kaviti. Ia juga mengandungi ekstrak semula jadi Kayu Sugi untuk gigi putih bersinar. 



Ubat Gigi SAFI Mikro Kalsium Oren Herba 

Formulasi ini kini dipertingkatkan dengan gabungan Habbatus Sauda yang mengandungi nutrient dan bahan antibakteria semula jadi agar membantu mencegah pembentukan bakteria punca kaviti. Ia juga mengandungi ekstrak semula jadi Oren Herba untuk nafas segar berpanjangan.



Ubat Gigi SAFI Mikro Kalsium Gamat  

Formulasi ini kini dipertingkatkan dengan gabungan Habbatus Sauda yang mengandungi nutrient dan bahan antibakteria semula jadi agar membantu mencegah pembentukan bakteria punca kaviti. Ia juga mengandungi ekstrak semula jadi Gamat untuk melindungi gusi dan mulut mudah ulser.



Dalam banyak-banyak ni Ayue paling suka yang oren herba sebab rasanya seperti ubat gigi kanak-kanak. Rasa oren! Seronok pula gosok gigi ada wangi oren. Sambil gosok gigi sambil mengimbau kenangan masa kecil. Eh?

Ubat gigi Safi ni terdapat pada saiz dan harga 75g (RM2.80), 175g (RM5.40), 250g (RM6.90), dan boleh diperolehi disemua pasaraya utama, kedai runcit, pasaraya hyper dan farmasi.



xoxo,

post signature

Join the conversation!

  1. Assalammualaikum. Saya dulu pengguna tegar safi kayu sugi, rasanya dh lebih 10 tahun guna, sejak student dulu. Tapi lately (awal tahun 2018)ni saya dah bertukar kepada ubat gigi MISMIS. Produk muslim.. Yang penting halal..Tak de Fluoride tu yang paling bagus . Kalau korang nk cari ubat Gigi carila yang tak de florida. Korang tahu kan bahaya florida.. Google je dapatla info.

    ReplyDelete

© AYUE IDRIS. Design by Eve.