Baby Kids Food Styling ideas

04 July 2018

Assalamualaikum. Sejak Qaayed dah mula makan ni, memang Ayue sangat titikberatkan pemakanan dia. Apa yang boleh, apa yang tak boleh. Yela, baby lagi kan, mestilah kena hati-hati dengan apa yang nak diberi. Kalau salah bagi makan nanti sakit pula perutnya.

Tapi takda lah sampai by the book sangat. Hehe. Ikut naluri ibunya juga. Janji makanan tu sihat, dan selamat untuk Qaayed sudah memadai. Berat badan dia pun naik elok je sepanjang dia makan ni jadi maksudnya diet pemakanan yang Ayue perkenalkan pada Qaayed tu sesuai lah dengan dia.

Ok, kali ni Ayue bukan nak cerita tentang menu-menu Qaayed, tapi Ayue nak share dengan anda idea-idea makanan untuk anak dah dah besar sikit. Toddler lah kiranya. Especially yang fussy eater tu. Susah nak bagi makan kan? Apa kata anda cuba stylekan menu-menu mereka? Buat bentuk bagi menarik perhatian mereka nak makan.

Macam yang Ayue jumpa di Instagram ni, ada seorang ibu yang sangat passionate untuk menghias makanan anaknya, Liam dalam pelbagai bentuk. Semuanya nampak cantik dan berkhasiat. Ayue dah minta izin siap-siap dah nak guna gambar dia dalam blog Ayue ni sebab cantik betul. Berkenan Ayue. InsyaAllah kalau diberi keizinan kudrat dan masa, nak juga Ayue buat makanan Qaayed comel macam ni.

Saja Ayue ank share dengan anda supaya menjadi rujukan Ayue juga bila dah sampai masanya nanti. Hehe. Dah jom tengok hasil-hasil kids food styling di Instagram Napu88 ni ok?































Cantikkan? Macam-macam bentuk binatang. Dari kasar hasil seni nya, makin lama makin halus Ayue tengok. Memang nampak makin improve design-design yang Napu88 ni buat. Ayue kagum betul dengan ibu yang banyak masa macam ni untuk hias makan anak. Buat masa ni Ayue belum mampu lagi nak hias macam ni. Ayue saja share dengan anda. Mana lah tahu anda pun berminat dalam food styling yang macam ni? Kalau buat jangan lupa tag Ayue tau.


Photo credit : Instagram @Napu88



xoxo,

post signature

Join the conversation!

  1. creative....rietta suka.....kalau rietta pown, rasa best je nak makan...salam perkenalan...

    ReplyDelete
  2. heee menarik macam ni orang dewasa pun teruja nak ngap =D

    ReplyDelete

© AYUE IDRIS. Design by Eve.