Cara hilangkan jeragat di muka

Friday, May 20, 2016

Assalamualaikum. Selain dari jerawat, masalah kulit muka yang paling ramai wanita di Malaysia hadapi adalah masalah JERAGAT. Sudah betul nak hilangkan tompok-tompok jeragat tu kan? Ada yang dah cuba macam-macam produk, tapi masih tak berkesan. Jangan risau, apa kata anda try pula iSkin Skincare dari iBeauty ni?


iSkin Skincare ni di formulasikan dari gabungan bahan-bahan semulajadi seperti minyak zaitun , minyak argan, ekstrak betik dan di perkaya dengan Vitamin B%, C dan E untuk melembutkan dan menghaluskan kulit supaya nampak lebih muda, cerah, cantik dan sihat.

Jadi anda tak perlu lah risau kerana produk iSkin ni diperbuat daripada bahan semulajadi je. Ayue faham, kadang-kadang bila kita ada masalah di bahagian kulit muka, boleh moody seminggu dibuatnya. Apatah lagi yang ada masalah jeragat kan. Ayue pernah dengar yang jeragat ni tak boleh hilang dan akan kekal selamanya di kulit. Mitos semua tu!

Bukan setakat jeragat hilang, tapi dengan kulit anda sekali jadi cerah, sihat dan cantik. Pakej all in one gitu. Siapa tak suka kan? Okey, meh Ayue nak terangkan satu persatu produk yang ada dalam set percubaan iSkin ni ya.


Set Percubaan iSkin Skincare | RM55





iSkin Pencuci Muka (Ekstrak Betik)



  • mengandungi vitamin C yg membantu merwat kulit bermasalah seperti jerawat & masalah kedutan
  • memudarkan bintik-bintik hitam pada wajah
  • menegang serta melembapkan kulit
  • melicinkan kulit wajah
  • mengurangkan pengeluaran minyak atau sebum dalam kulit
  • membantu membersih dan memutihkan kulit
Cara Penggunaan : Gunakan setiap pagi dan juga malam



iSkin Krim Siang SPF 50


  • menganjalkan kulit, memgurangkan kedutan & garis halus
  • membantu mengurangkan keradangan & inflamasi kulit
  • memperbaiki sel yang rosak akibat sinaran UV matahari
  • membekalkan nutrien lengkap untuk kulit
  • menjaga kelembapan kulit dan tampak sekata dengan tonakulit semulajadi anda
  • membantu menyaman dan menenangkan kulit wajah yang sensitif
  • memberi kelembapan kulit agar kelihatan segar dan halus
  • bertindak triple action whitening
  • mengurangkan penampakan garis halus atau pori-pori pada wajah.
  • melembab, meremaja, menghalus dan melindungi kulit dari sinaran UV untuk lebih sihat dan berseri 
Cara Penggunaan : Gunakan krim siang ni selepas iSkin pencuci muka dan sebelum mengenakan sebarang mekap 



iSkin Krim Malam (Ekstrak Mutiara)


  • membantu memudarkan parut dan jeragat pada kulit yang bertindak pada waktu malam
  • melembapkan eajah serta membekalkan nutrien yang diperlukan oleh wajah ketika tidur
  • mengurangkan garis halus pada wajah
  • menjadikan kulit wajah awet muda tanpa cela
  • memati dan mengecutkan jerawat
  • mengawal penghasilan melamin agar kulit sentiasa cerah dan sihat
  • elemen mikro dalam mutiara serat dengan asid amino dan kalsium mampu merawat dan mencegah kulit daripada penuaan
  • membantu mencerahkan kulit kusam dan tona kulit yang tidak sekata
Cara Penggunaan : Gunakan setiap malam selepas membersihkan wajah



Ikuti langkah di atas jika anda menggunakan set percubaan. Tapi kalau anda menggunakan full set iSkin Skincare ni, boleh ikut langkah dibawah untuk menggunakan iSkin ya.


Langkah-langkah menggunakan iSkin


Langkah Pertama (Pagi)

  1. Pencuci Muka - Gunakan pencuci muka di waktu pagi. Basuh muka terlebih dahulu sehingga hilang kotoran
  2. Penyegar - Tuangkan penyegar pada kapas muka dan sapukan dengan lembut
  3. Pelembab - Ambil sedikit pelembab di telapak tangan dan ratakan ke seluruh wajah
  4. Krim Siang - Sapukan krim siang ke seluruh wajah. Ia dapat menghalang kulit san sinaran UV


Langkah Kedua (Malam)
  1. Pencuci Muka - Gunakan pencuci muka di waktu pagi. Basuh muka terlebih dahulu sehingga hilang kotoran
  2. Penyegar - Tuangkan penyegar pada kapas muka dan sapukan dengan lembut
  3. Pelembab - Ambil sedikit pelembab di telapak tangan dan ratakan ke seluruh wajah
  4. Pigment Booster - Titiskan pigment booster di kawasan jeragat saja. Untuk kesan yan baik, gunakan pada waktu pagi dan waktu malam
  5. Krim Malam - Sapukan krim malam ke seluruh wajah. Ia membekalkan nutrien yang diperlukan oleh kulit ketika tidur

Kalau rasa tak yakin juga dengan penerangan Ayue tadi, Ayue siap tepekkan sekali testimoni daripada pengguna iSkin untuk rujukan anda. Ramai yang dah cantik gebu gebas tau sekarang.






Pengasas iSkin, Pn.Ella Danial sendiri menggunakan iSkin ni tau. Tengok lah beza dulu dengan sekarang. Jauh beza kann! Cantiknya kulit dia sekarang. Jealous Ayue.


Pn.Ella Danial

Masa sesi penyampaian hadiah kepada Shima Halim, pemenang handbag Louis Vuitton dari contest di Facebook Pn Ella, Ayue dah tengok sendiri dengan mata Ayue betapa cantiknya kulit Puan Ella ni. Bukan setakat pengasas iBeauty (M) Sdb Bhd, tetapi pemilik kepada Elladanial Boutique juga. Kagum sungguh. Dalam pada sibuk menguruskan hal kecantikan dan fashion, Puan Ella masih lagi dapat kekalkan kulit yang cantik.

Oh ya, anda kalau nak menang bag LV juga dari Pn Ella, boleh lah singgah ke FB mereka. Ada contest untuk cari pemenang kedua. Mana lah tau ada rezeki kan? 





Jangan tunggu lama-lama. Cuba lah iSkin ni okey? InsyaAllah hilang masalah jeragat anda tu nanti. Paling penting produk ni diiktiraf oleh KKM. Tak cuba tak tahu kan? Hehe. #iBeautyLerTeruihSegak



Untuk maklumat lanjut tentang iSkin, boleh layari :
Instagram : ibeautymalaysiahq


xoxo,

post signature

You Might Also Like

0 comments

Youtube Channel

Blog Archive