Nuffnang 8th Birthday

11 April 2015


Okey, masih tak terlambat untuk saya wish Happy 8th Birthday Nuffnang!! Walaupun cerita ni cerita bulan lepas, saya harap adalah lah yang sudi baca. Hehe.


Ini merupakan tahun kedua saya join Nuffnang Birthday, tahun lepas Nuffnang 7th Birthday Bash 2014 di adakan di Barbecue Garden, KL Life Center dengan bertemakan James Bond 007. Manakala tahun ni di Zouk, KL bertemakan 1960's Breakfast at Tiffany’s, classy and glamorous.




Nampak macam best kan tema tu? Malangnya, untuk tahun ni, saya terlepas pandang. Stress okey! Bila sampai je di Zouk, saya lihat orang lain semua berpakaian classy dan glamour, saya pula 1960 mod style. Haha. Hentam saja lah. Nasib baik Sayaiday teman. Dia pun hentam tema yang sama macam saya.


Classy and glamour lah sangat. Hahah

Thank you ida..i love you lah..thank you sebab sudi teman pergi Nuffnang 8th Birthday ni :) #muahciked

Memandangkan tema tahun ni classy dan glamour, deco yang menghiasi party ni pun nampak elegant. Thumbs up Nuffnang!

Registration Table

Kak Suraya posing di Photo Wall. Bukan main lagi ye!


Okey. Cukup di luar, jom kita masuk dalam Zouk ni pula. 


Tak seperti yang disangka. Eksklusif habis. Thumbs up lagi sekali Nuffnang!


Ada meja penuh dengan kek dari Foret Blanc Patisserie. Cantik lagi menawan. Nampak tak kek tinggi 3 tingkat tu? Tu lah birthday kek Nuffnang tahun ni. Glamour okey.



Ini paling best. Ada aiskrim dan macaroon dari MilkcowMY. Arghh, best gila. Macam tau-tau je saya suka aiskrim and macaroon. Paling suka macaroon caramel popcorn. Memang gabungan favorite saya semua tu. Macaroon + Caramel + Popcorn. Siapalah yang cipta resepi ni. Terima kasih! Really made my day. Cewah..aiskrim pula boleh deco ikut krtiviti masing-masing. Nak tau saya deco macam mana? 





Tara~~ Malteser je penuh! Terima kasih lagi sekali Milkcow sebab sediakan Malteser sebagai topping. Tak behenti saya makan. Hehe.

Bestnya bila pergi event ni. Selalunya akan ada photobooth dimana kita boleh posing sepuas hati dan gambar tu akan di print. FREE! Untuk Nuffang 8th Birthday ni, Fotobox Malaysia yang sponsor. Tengok la kami ni. Satu gambar memang tak cukup okey.





Over tak? Haha..terima kasih Fotobox! Siap emai kat kami lagi gambar-gambar ni. Best gila.


Kalau dah nama birthday party, mesti lah ada acara potong kek kan. Co-Founder Nuffnang, Timothy Tiah sedang gigih potong kek dari Foret Blanc Patisserie.


Oh, dan saya juga semestinya tidak lepas kan peluang bergambar dengan kek tiga tingkat ni. Maklum lah, jarang dapat jumpa kek bertingkat-tingkat ni kecuali time kahwin nanti kan. Hehe. Er, yang sebelah tu BBL ye.


Masa sesi temuramah veteran bloggers, Kasihaleeya &Kampungboycitygal saya suka tengok kedua-dua blogger ni sebab kedua-duanya dari niche yang berbeza, seorang travel dan seorang lagi food dan parenting. Dua-dua peramah dan best. Tabik sebab mereka ni dah lama berblogging, masih bertahan berblog  dan masih setia dengan Nuffnang. Woohoo!!


Lepas tu ada Award Presantation and Prize Giving. Okey, yang ni seronok. Ada kategori Best Dressed Male, Best Dressed Female, and Social Butterfly dimana setiap satu nya akan menerima voucher bernilai RM400 dari Pedro. Seronok gila!. Tapi, best dress?? Hmm, tema pun ke laut. Lari tema. Best dress apanya. Haha. Mampu tengok je la orang ambil hadiah.




Miera Nadhirah ni memang wajib menang Social Butterfly sebab dia post gambar banyak sangat dekat Instagram tau. Memang tak dapat lawan lah. Proud of you Miera :)

Best of the best. Masa yang mendebarkan untuk semua orang, Lucky Draw session, with Swarovski jewellery pieces by Garden Of Dazzles. Fuh, seronok gila kalau dapat hadiah dari Garden Of Dazzles ni. And guess siapa yang dapat salah satu dari lucky draw tu??


Me!! Yeay!! Senyum lebar okey.



Saya dapat card holder with Swarovski jewellery. Wee~~
I'm a happy girl.


Dah. Jom layan gambar-gambar lain sepanjang party ni nak?








Happy je masing-masing. Walaupun party tahun ni agak formal dari tahun lepas, tapi still happening. We really had fun and enjoy the food very much.

Last but not least, i really want this pampering session from Crabtree & Evelyn. 

I deserve a pampering session with Crabtree & Evelyn sebab dengan cuaca yang tidak menentu sekarang ni, sekejap hujan, sekejap panas terik, balik kerja badan bau tengit! Haha. Kulit kering. muka pun dah berbelang. Tangan pun dah kasar macam tangan lelaki. Oh no. Dont you think i deserve it? A sweet pampering session with Crabtree & Evelyn will definitely made my day :)

#CrabtreeEvelynMY, #NuffnangxCrabtreeEvelynMY, and #Nuffnang8irthday

Ok dah. Tu je cerita saya tentang Nuffnang 8th Birthday party ni. Maaflah sebab banyak gambar bukan dari saya, credit to ThoughtShots Photography untuk semua gambar di atas. Maklum lah, camera saya tak berapa canggih nak snap gambar tempat kurang cahaya. Tapi nak cerita punya pasal. Kena juga lah tunjuk gambar kan. Baru feel.

Untuk cerita lebih menarik dan gambar yang lebih banyak, boleh baca cerita versi Nuffnang pula di sini ya.

< Nuffnang 8th Birthday 2015 >

Buat Nuffnang, Happy 8th Birthday! May another year filled with wonder and success.


Nuffnang 8irthday – 8th Is Great, Let’s Aim for Infinity




Thanks to all sponsor : Zouk, KL, Garden of Dazzles, Crabtree & Evelyn, FIFTY SIX DEGREES, Foret Blanc Patisserie, Fotobox Malaysia, Milkcow, Strip, Heineken, Rent A Dress KL, Pedro, ThoughtShots Photography



xoxo,

post signature


Join the conversation!

© AYUE IDRIS. Design by Eve.