Personaliti Baru Pharmaton®, Fara Fauzana dan Sherson Lian

01 April 2015

Assalamualaikum~


Kalau dilihat kehidupan masyarakat sekarang, kita menjalani gaya hidup yang padat dan amat sukar bagi kita memberi perhatian terhadap diet dan kesihatan diri. Adalah amat penting untuk tidak mengabaikan kesihatan diri kerana dalam tempoh yang panjang, kesihatan yang baik adalah kunci segala-galanya. Menjaga pemakanan sahaja tidak mencukupi dalam menyediakan nutrien menyeluruh kepada tubuh badan. Justeru multivitamin sangat berguna dalam membekalkan kebanyakan nutrien dalam bentuk suplemen mudah dimakan.

Pharmaton Capsules and Pharmaton Caplets

Pharmaton® pendahulu dalam pasaran multivitamin di Malaysia merupakan jenama yang menyediakan lebih daripada vitamin dan mineral biasa kepada anda. Pharmaton® memberikan tenaga untuk seseorang yang menjalani gaya hidup yang padat dan pantas bergerak untuk memastikan mereka sentiasa bersedia menghadapi cabaran. Ia memperbaiki fungsi-fungsi dalam tubuh badan dan membantu mengurangkan keletihan. Formulasi dari Switzerland Pharmaton® yang diperkaya dengan Ekstrak Ginseng G115® yang distandardkan serta kombinasi vitamin & mineral memberikan nutrien bagi membolehkan individu mendapat faedah ekstra selain faedah kesihatan optimum.

Official signing ceremony of Pharmaton Personalities – Fara Fauzana & Sherson Lian

Q&A session with Pharmaton Personalities – From L to R – Fara Fauzana & Sherson Lian

From L to R – Fara Fauzana, Carmenza Alarcon and Sheason Lian photographed with Pharmaton

Pada acara baru-baru ini, para media diperkenalkan kepada dua Personaliti Pharmaton baharu, Fara Fauzana dan Cef Sherson Lian.

Speech by Ms Carmenza Alarcon, Head of Consumer Healthcare Boehringer Ingelheim (Malaysia) Sdn Bhd

“Kami amat teruja dapat bekerjasama dengan Fara dan Sherson sebagai personaliti jenama untuk Pharmaton® memandangkan kedua-duanya mewakili sempurna teras utama terhadap faedah-faedah produk kami selari dengan gaya hidup aktif dan energetik mereka. Mereka berdua dinamik, berkarisma, berjaya dan personaliti terbaik kepada pengguna Pharmaton® yang peka, fokus dan mahu mencapai yang terbaik dalam semua perkara yang penting kepada diri masing-masing,” -Carmenza Alarcon, Ketua Produk Kesihatan Pengguna Malaysia/Singapura, Boehringer Ingelheim (Malaysia) Sdn Bhd.

Meet the Pharmaton Personalities – Fara Fauzana & Sherson Lian

Pada sesi temu bual acara itu, Fara dan Sherson berkongsi tip-tip peribadi mereka berkaitan mengekalkan kecergasan dan tenaga meskipun dibebani pelbagai cabaran harian.

Fara Fauzana atau mesra disapa peminatnya sebagai FaFau mendedahkan bahawa harinya bermula pada awal pagi.

Meet the Pharmaton Personality – Fara Fauzana – Radio announcer & TV host

“Bangun tidur seawal pukul 4 pagi dan tiba di pejabat pada pukul 5 pagi setiap hari, rutin menjelang subuh ini memerlukan disiplin yang tinggi dan banyak tenaga tetapi disebabkan saya begitu menyenangi kerja saya, ia tidak pernah menjadi masalah untuk dilaksanakan setiap hari, Anda mesti bertenaga apabila rancangan bermula pada pukul 6 pagi, bersedia sepenuhnya dan berinteraksi bersama para pendengar.” kongsi Fara pada sesi temu bual tersebut.


Dengan Pharmaton®, dia sentiasa bersemangat dalam kerjanya dan dipersiapkan dengan tenaga yang mampu membuatkannya bertahan sehingga penghujung hari termasuk menjalani aktiviti sukan kegemarannya setiap malam bersama rakan-rakannya.

“Memandangkan rakan-rakan saya hanya boleh bersukan pada pukul 8 malam, selepas waktu bekerja mereka, saya perlu menyesuaikan diri dengan masa mereka kerana ia adalah aktiviti yang penting buat saya,” jelasnya yang baru ditugaskan sebagai pengacara rancangan hiburan popular TV3, Muzik-Muzik dan dalam masa yang sama terus berkhidmat sebagai penyampai radio serta berlakon dalam beberapa filem.

Sherson pula berpendapat, dia perlu sentiasa peka dan cergas secara fizikal berikutan tuntutan suasana kerjanya.

Meet the Pharmaton Personality – Sherson Lian – Celebrity chef & TV host

“Memasak memerlukan perancangan dan ketepatan. Saya perlu fokus terhadap semua yang saya lakukan bermula daripada perancangan menu sehinggalah kepada memilih bahan-bahan terbaik dan paling segar. Sebagai cef, kami juga perlu mempunyai tenaga bagi berdepan pelbagai cabaran di dapur seperti haba, peralatan berat dan berdiri untuk tempoh yang panjang. Selain itu, selaku pengacara program-program masakan, saya amat mementingkan kepekaan, mampu menghafal skrip serta bertahan untuk tempoh penggambaran yang panjang,” ujar Sherson ketika ditanya tentang mengapa Pharmaton® begitu penting dalam kehidupan hariannya. Pada tahun 2012, dia membangunkan khidmat rundingan dipanggil Cookery Chemistry Solution yang menguruskan segala berkaitan makanan dari restoran, termasuk khidmat perunding makanan dan pertunjukan.


Pada acara itu juga, Sherson turut menunjukkan kemahiran kulinarinya dalam menyediakan hidangan istimewa yang dihasilkan menggunakan bahan utama iaitu Ginseng yang terdapat di dalam Pharmaton®.

Fara Fauzana & Sherson Lian preparing the Pharmaton inspired Ginseng ice cream

Pharmaton inspired Ginseng ice cream recipe specially created by Chef Sherson Lian for the event

From L to R - Fara Fauzana, Carmenza Alarcon and Sherson Lian photographed while tasting the Pharmaton inspired Ginseng ice cream



EKSTRAK GINSENG G115®: BEKALAN TENAGA UNTUK INTIPATI HIDUP


Kebaikan kapsul ginseng Panax

Ginseng telah diperakui sejak berabad lamanya terhadap kemujaraban khasiat dan kehebatan awet mudanya yang mampu menyediakan faedah-faedah kesihatan optimum. Berdasarkan farmakopeia awal dalam sejarah Cina, ginseng didefinisikan sebagai tuber tumbuhan dengan pelbagai tonik dan kandungan perubatan untuk kesihatan manusia. Justeru ginseng digelar sebagai herba “penyembuh menyeluruh”, dengan nama botaniknya “Panax” bermaksud “penyembuh menyeluruh” dalam bahasa Yunani.

Sejajar dengan rekod keberkesanan sejak lebih 50 tahun, Pharmaton® merupakan jenama multivitamin orang dewasa No.1 di Malaysia. Menggunakan formulasi dari Switzerland, suplemen semua dalam satu (all-in-one) berbentuk Kapsul/Kapletnya mengandungi vitamin, mineral yang diperlukan serta Ekstrak Ginseng G115® yang distandardkan.

Kualiti dan keselamatan Ekstrak Ginseng G115® yang distandardkan itu telah diuji dan dikaji secara intensif dengan lebih 100 penyelidikan. Menerusi penstandardan ketat, Pharmaton® memastikan setiap kapsul/kaplet mengandungi kuantiti bahan yang tepat dan seimbang. Dengan kombinasi unik Ekstrak Ginseng G115® dan multivitamin berkhasiat serta mineral, Pharmaton® diuji secara klinikal untuk memperbaiki tahap tenaga dan mengurangkan keletihan. Hanya sebiji setiap hari.

Kapsul Pharmaton® 30s

Kapsul Pharmaton® 100s


Kapsul Pharmaton® boleh didapati dalam botol kaca dengan amaun 30s dan 100s. Kaplet juga ditawarkan dalam pek jenis blister ringan dan mudah bawa sebanyak 10s, dipek di dalam kotak 30s dan 60s; kesemuanya boleh diperoleh di semua farmasi utama di seluruh negara.







xoxo,

post signature

Join the conversation!

© AYUE IDRIS. Design by Eve.