Belif | Produk Penjagaan Kulit dari Korea

28 May 2015

Assalamualaikum. Yeay! Ayue ada satu lagi produk best nak beritahu anda ni. Produk dari Korea. Anda kalau tengok orang Korea baik perempuan mahupun lelaki, kulit mereka cantik sangat kan. Gebu je, itu sebab kulit mereka tu hydrated. Okey, Ayue nak perkenalkan satu produk baru dari Korea yang baru je menapak di Malaysia, 'Belif".


Belif merupakan brand yang berkonsepkan 'kosmetik herba sebenar' yang memberikan nilai dan kualiti yang tinggi berdasarkan proses dan falsafah yang dicipta oleh pakar herba UK, Duncan Napier 150 tahun lalu. Dengan taglinenya, 'Believe in truth' yang bermaksud mereka percaya akan kebenaran. Ini bermakna Belif boleh dipercayai dan mereka yakin produk mereka boleh memberi kesan yang memberansangkan terutama untuk melembabkan kulit.



Jadi, baru-baru ni Ayue ke majlis pelancaran cawangan pertama Belif di Malaysia iaitu di Sunway Piramid. Tahniah Belif sebab mempunyai kedai yang sangat cantik dengan konsep yang sangat minimalis tetapi nampak elegan dan profesional.




Apa yang membuatkan Belif ni lain daripada yang lain? Belif mempunyai gabungan falsafah formula yang unik diantara tradisi apothecary dengan teknologi canggih penjagaan kulit Korea untuk menyediakan penjagaan yang terbaik dan berkesan untuk kulit.


Selain dari minum air yang banyak, untuk dapatkan kulit yang lembut dan hydrated, anda kenalah guna pelembab. Antara best selling produk dari Belif adalah :


1) The true cream, Aqua Bomb
This aqua balm with Napiers aqua formula containing Lady's Mantle, often called "a woman's hydrating herb," is an invigorating gel type cream that supplies instant moisture to the skin while forming a protective layer that wraps the skin in comfort.




2) The true cream, Moisturinzing Bomb
This 26-hour moisturising cream keeps the skin soft and smooth with Comfrey Leaf, a powerful hydrating agent. The soft and pure white cream literally wraps the skin with comfort, supplying moisture without dryness and tightness for hours.




3) Hungarian Water Essence
This essence contains the legendary Hungarian water, the hydration beauty secret of Hungarian Queen Elizabeth. This product provide cool sensation and clings to the skin lightly without stickiness, prolonging suppleness and softness.




4) Classic Essence Increment
Classic essence Increment is Belif's answer to a fundamental question of why essence was created in the first place. Essence is defined as the intrinsic nature of something. Belif believes the primary role of cosmetics is skin hydration, providing nutrition and suppleness to the skin. For this, Belif applied a nutrition complex, made of nutritious herbs, for the first time to its classic essence increment along with two other original and moisture formulas.




5) Anti aging essence
This liquid essence with two layers, consisted of ultra moisturising Calendula whipping cream and antioxidant Acai berry essence, instantly provides abundant moisture and nutrients while preventing skin aging


Apa yang menarik perhatian Ayue adalah packaging produk dari Belif ni. Jika diperhatikan, setiap produk mereka memaparkan informasi penting setiap produk, contohnya tempoh melembab dan kandungan air didalam produk tersebut. Menarik kan?


Harga produknya adalah diantara RM45 hingga RM260 ke atas dan formula mereka direka khas untuk bebas daripada minyak mineral, wangian sintetik, pewarna sintetik, pengawet sintetik dan bahan-bahan yang berasal dari haiwan. Semuanya bahan adalah semulajadi, jadi anda tak perlu risau untuk menukar ke produk baru.





Untuk maklumat lanjut tentang Belif, boleh layari :


Atau boleh ke cawangan mereka di :

Belif
G1.82a, Sunway Pyramid (New Wing), 
Blue Atrium,Bandar Sunway, 
No. 3 Jalan PJS11/15,
46150 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia.





xoxo,

post signature

Join the conversation!

© AYUE IDRIS. Design by Eve.