Avène Gentle Cleansing Foam Review

19 October 2015

Assalamualaikum. Pernah dengar tak skincare jenama Avène? Ayue selalu nampak kedai dan farmasi seperti Guardian, tapi tak pernah lagi cuba. Jadi kali ni Ayue nak give it a try.


Tadaa~ ni lah dia Avène Gentle Cleansing Foam. Comel je. Bau pun wangi. Untuk anda yang mempunyai kulit yang normal, sensitive, atau keduanya, anda boleh gunakan produk Avène ni sebab ianya dibuat khas untuk kulit asia seperti kita.

Avène Gentle Cleansing Foam ni bertindak sebagai pembersih muka dan juga boleh membuang makeup anda muka dan mata. Asid glutamik didalamnya membantu kulit dengan mengimbangi semula pengeluaran sebum. Malah, ejen pelembapnya pula akan mengembalikan kelembutan kulit.


Menariknya, Avène Gentle Cleansing Foam ini berbentuk mousse. Botolnya yang comel itu akan pump amaun yang sesuai untuk kita gunakan untuk sekali cucian. Ianya sangat lembut, soap-free dan boleh menghapuskan kekotoran dan sebum yang berlebihan semasa mengecilkan liang pori. Avène Gentle Cleansing Foam ini kaya dengan Avène Thermal Spring Water, terbukti secara klinikal untuk menenangkan dan anti-irritating.

Selepas mencuci muka dengan Avène Gentle Cleansing Foam, kulit anda akan rasa lembut dan menenangkan. Jangan risau kerana Avène Gentle Cleansing Foam tidak akan menyebabkan kulit anda mengelupas atau kering.


Selain Cleansing Foam, produk lain yang anda boleh gunakan bersama adalah Avène Thermal Spring Water, Gentle Toner, Hydrance Optimale Light dan Day Protector UV EX SPF30+++. Cara penggunaanya adalah seperti dibawah.



Cleanse

1. Gentle Cleansing Foam
Direction of use : Moisten the skin, place a dab of cleansing foam in your palm and apply on the face, using light circular movement. Rinse-off throughly with water and gentle pat dry.


Soothe

2. Avène Thermal Spring Water
Direction of use : Spray a fine mist on your skin. Wait for a few minutes , then gently pat dry.


Tone

3. Gentle Toner
Direction of use : shake bottle well before applying with a b b cotton pad to face.


Moisturise

4. Hydrance Optimale Light (normal – combination skin)
Direction of use : Apply morning and/or evening to face and neck.


Protect

5. Day Protector UV EX SPF30+++
Direction of use : Every morning, apply a thin layer to throughly cleansed face and neck, after soothing it with a mist of Avène Thermal Spring Water.



Best kan? Cepat-cepat cuba juga okey?


xoxo,

Join the conversation!

© AYUE IDRIS. Design by Eve.