Beli baju raya fesyen muslimah di Carousell

11 March 2017

Assalamualaikum. Pejam celik pejam celik, tinggal lebih kurang 3 bulan je lagi kita nak sambut Hari Raya Aidilfitri. Raya tahun ni sepcial sikit sebab tahun ni dah raya berdua. Dah bersuami. Jadi preparation tu kena la extra sikit berbanding biasa kan. Nak siapkan baju suami lagi. Jadi tahun ni Ayue ambil inisiatif untuk shopping online saja. Lebih mudah. Lagi pun Ayue ada tempat dimana anda boleh shopping baju kurung moden muslimah dengan harga yang murah untuk baju raya 2017.


Tempat yang Ayue maksudkan adalah Carousell. Sebenarnya ramai juga di antara rakan-rakan Ayue yang tak pasti tentang Carousell ni. Sebab tu Ayue buat entry ni untuk rakan-rakan Ayue tengok betapa murah dan banyaknya pilihan muslimah fashion yang ada di dalam Carousell. Seriously, rambang mata Ayue tengok tau.

Ayue perasan fashion tahun ni macam ala-ala songket atau lace 3D yang macam pengantin tu. Haa, raya pun ramai yang boleh pakai lace mengancam tu tau. Bukan tunggu kahwin je. Jadi Ayue pun survey lah dalam Carousell. Manalah tahu ada yang berkenan di hati. Tema warna tahun ni Greeny. Hijau macam daun-daun gitu. Tapi Ayue belum decide lagi nak warna tema apa, jadi tengok je la semua yang ada. Hehe. Dah namanya perempuan kan?

Sebenarnya ada banyak sangat pilihan baju kurung moden dan muslimah dress yang Ayue berkenan. Tapi antara yang betul-betul menarik pilihan Ayue adalah macam di bawah ni. Cantik kan? Warna dia pun aduhai, mengancam nya! Suka betul Ayue warna-warna macam ni. Harga pula tengok lah. Murah ok untuk baju dah siap jahit macam ni. Tak payah tempah-tempah dah.



Lagipun tahun ni Ayue kena cari fashion muslimah yang loose dan kembang macam ni. Maklum lah, saiz badan dah makin mengembang masa tu. Kena lah cari yang selesa kan. lagi pun tahun ni tak payah diet macam tahun lepas. Yeay!

Untuk anda yang lebih gemarkan kain ala-ala songket tu, ada banyak juga pilihan untuk anda. Cari saja di ruangan search tu, mesti keluar bermacam-macam pilihan. Scroll lah sampai penat jari, sampai jumpa baju yang anda berkenan. Lagi banyak anda cari, lagi banyak yang anda akan jumpa dengan harga yang lagi murah. Percaya lah.


Kalau nak cari baju kurung moden untuk pergi ke open house, boleh juga cari fashion yang macam ni. Lebih simple dan sesuai dipakai untuk macam-macam majlis.




Ada yang nak pakai lace 3D ke tahun ni? Hehe. Ada macam-macam jenis lace 3D tau. Bentuk butterfly lah, bunga lah. Beli lace 3D ni dekat carousell, lepas tu hantar tempah buat baju macam ni, tambah sikit dekat bahagian lengan. Aduh, letops! Raya sakan tahun ni. Sempat lagi kalau nak hantar tailor ni. Jangan risau, cari dengan tenang ye?


Ayue memang suka cari barang di Carousell ni sebab sangat mudah dan seller nya boleh dipercayai. Carousell ni boleh di akses melalui website dan apps di telefon pintar tau. Ayue lebih suka guna apps sebab telefon memang sentiasa di tangan. Tambahan pula Ayue sendiri ada kedai di dalam Carousell tu. Boleh tengok sini : Carousell Ayue Idris

Tapi Ayue takda lah jual baju kurung ye. Hehe. Tips sebelum membeli, pastikan anda dah baca feedback yang ditinggalkan oleh pembeli yang lain untuk buatkan anda lebih yakin untuk membeli. Apa lagi, cepat-cepat cari baju kurung moden di seksyen muslimah di Carousell. Untuk maklumat lanjut boleh layari my.carousell.com.

Oh ya, untuk peminat Zul Ariffin, Carousell sekarang tengah buat contest untuk membolehkan anda Mee & Greet bersama Zul Ariffin pada 18 March ni. Cara-cara penyertaannya anda boleh lihat di sini ya : Contest Meet & Greet Zul Ariffin

Best of luck!


xoxo,

post signature

Join the conversation!

© AYUE IDRIS. Design by Eve.