Shopping Online Baju Raya di Shopee | Murah dan Mudah

31 May 2017

Assalamualaikum. Dalam pemilihan baju, Ayue memang sangat menitik beratkan keselesaan. Paling penting sekali mestilah menutup aurat. Kadang-kadang baju yang dijual dengan harga ratusan ringgit tu, belum tentu lagi si pemakainya akan selesa. Lebih-lebih lagi yang jenis berbadan comel macam Ayue ni.

Sebab tu Ayue selalu survey online baju-baju yang menepati ciri-ciri yang Ayue sebutkan tadi. Yang murah pun kadang-kadang berkualiti tau. Lagi-lagi kalau kita pandai pilih. Masa Ayue survey di aplikasi Shopee, Ayue ada jumpa beberapa baju dan shawl yang menarik perhatian Ayue.



Shopee sistergojes

Dalam banyak-banyak online seller yang ada di Shopee, Ayue tertarik dengan Shopee sistergojes ni sebab dia ada banyak pilihan jubah dan telekung. Cantik-cantik pula tu design nya. Kebanyakkannya di antara RM40 - RM60 sahaja. Pada Ayue harganya sangat berpatutan.


Shopee : https://shopee.com.my/sistergojes
Facebook : https://www.facebook.com/sistergojesempire
Instagram : @sistergojes_empire


Jubah Black/Rose

Tak macam jubah lycra yang lain, jubah ni tak melekat pun di badan masa Ayue memakainya. Tips nak pilih material lycra ni, pilih yang bersaiz besar sedikit. Takda lah nampak bentuk tubuh tu kan. Lagi pun materialnya bukan jenis lycra yang terlalu lembut hingga terikut bentuk badan.



Type : Lycra
Size available : S M L XL 
Ukuran tinggi : Max 162cm


Jubah Chocolate/Cream

Jubah ni pun sama materialnya dengan yang di atas. Tapi Ayue lagi suka design yang ni. Hati bunga-bunga lah katakan. Banyak lagi design yang cantik-cantik ada di sistergojes ni tau ni tau. Boleh tengok sendiri nanti ya.





Telekung Moss Green

Masa pilih-pilih baju tu, ternampak pula telekung ni. Eh, berkenan pula! Percaya tak kalau Ayue kata Ayue tak pernah beli telekung sendiri? Selalunya mak yang beli kan. Sekarang ni suami pula. Tapi kali ni Ayue sendiri yang nak beli telekung ni sebab Ayue sangat suka dengan designnya simple. Warna yang Ayue pilih pun warna pastel. Kalau nak ke masjid pun takde menyerlah sangat kan. Sedap je mata memandang. Bila pakai pula, serious selesa. Tak berkedut dan sejuk je.



Sesuai untuk anda yang berbadan besar juga sebab kain nya panjang sehingga 165cm. Ada macam-macam warna yang ada tau. Murah pula tu!


Fabric Spray

Lepas tu Ayue ada nampak juga Fabric Spray yang sistergojes ni jual. Saja lah nak cuba sebab ia merupakan spray serbaguna yang mempunyai pelbagai fungsi. Mewangikan, menyegarkan dan mengharumkan semua fabric yang anda ada. Tak kira lah langsir ke, cadar ke, sofa ke, semua pun boleh. Baunya pun wangi tau. Ada 2 jenis wangian bersaiz 500ml dan 1.1liter. Sekarang ni pantang lepas masak je, mesti nak spray satu rumah bagi suami balik wangi je. Hehe.




Shopee Zavira Contemporary

Dah ada jubah, mesti lah nak cari shawl pula kan. Ayue berkenan dengan shawl dari Zavira Contemporary ni. Ada chiffon, ada satin. Tudung bawal pun ada. Harga pula boleh tahan murah. Jadi jari ni pun menggodek lah apa yang ada.


Shopee : https://shopee.com.my/zavira.contemporary
Facebook : https://www.facebook.com/zaviracontemporary
Instagram : @zavira.contemporary
Website : http://www.zavira.com.my


Instant Shawl

Satu tabiat Ayue ni, walaupun Ayue suka pakai shawl, tapi bila mood malas tu sampai, pakai juga yang instant. Tapi susah nak cari instant yang elok bila dipakai. Nak pakai pun belum tentu senang. Tapi Ayue tengok Instant Shawl ni macam senang pula. Bila dah cuba, memang senang pun! Sarung je, siap! Tak payang nak betulkan apa-apa lagi. Cuma part nak iron tu lah kena banyak bersabar bila pakai instant shawl ni. Hehe.




Bawal Juwita

Ayue jarang sebenarnya pakai bawal ni.Tapi kadang-kadang pakai juga. Sekarang Ayue tengok orang pakai bawal satin macam cun pula. Nak juga lah try kan? Rupanya bawal satin Juwita ni tak macam yang Ayue sangkakan. Ingatkan licin, susah nak bentuk. Rupanya senang gila. Pakai, lilit, siap. Lebar pun lebar, dapat tutup semua aset yang penting. Hehe. Bawal ni sebenarnya banyak style bole pakai tau selain dari style macam pergi sekolah dulu tu. Banyak dah tutorial kat Youtube tu. Search je.





Shopee Syaza Yasmin

Last sekali, tak complete lah kalau takda inner tudung betul tak? Dekat Shopee Syaza  Yasmin ni ada banyak sangat baju kurung moden, baju raya, baju kanak-kanak, dan inner tudung. Rambang mata juga dibuatnya sebab kebanyakkan design cantik-cantik. Tapi sebab Ayue cuma nak cari inner tudung, jadi Ayue fokus yang tu saja lah.


Shopee : https://shopee.com.my/syazayasmin
Facebook : https://www.facebook.com/syazayasminrtw/
Instagram : @syazayasminrtw


Ada macam-macma jenis inner tudung sebenanya, tapi Ayue pilih yang ini. Materialnya selesa, tebal dan terletak je dekat kepala. Ada macam-macam warna yang boleh dipilih tau.


Habis lah, Ayue dah terjebak dengan Shopee ni. Hehe. Senang dan mudah nak membelinya. Harga pun murah. Berbaloi-baloi nak membelinya. Anda jangan lupa install apps Shopee ok?


Cahaya Raya Bersama Shopee

Shopee sedang buat kempen Cahaya Raya Bersama Shopee, boleh beli barang dengan harga diskaun sampai 90%. Pada masa yang sama, anda juga boleh menang hadiah wang tunai dalam pertandingan yang dieorang anjurkan sepanjang bulan puasa ni. Menarikkan?


Ada macam-macam pertandingan yang akan dianjurkan dari 15 Mei sampailah 30 Jun nanti, ada 24 kempen jualan murah. Jangan lepas kan peluang tau.





xoxo,

post signature

Join the conversation!

© AYUE IDRIS. Design by Eve.