Peluang menangi hadiah bernilai RM200,000 di Booth Traveloka di KL2017

21 August 2017

Assalamualaikum. Rasanya tak perlu lagi Ayue nak cerita panjang tentang Traveloka ni sebab satu Asia Tenggara dah tahu yang Traveloka ni merupakan salah satu laman pelancongan e-dagang dalam talian di Asia Tenggara yang sangat berguna tiap kali anda merancang untuk bercuti. Terutamanya kepada kaki travel kerana ia menyediakan semua penerbangan paling murah dan tawaran hotel terbaik di luar sana. Ada banyak sangat diskaun dan promosi yang ada untuk hotel dan tiket flight. Ayue pula kalau bercuti, hotel dan tiket flight lah benda yang paling penting untuk Ayue berjimat.

Ayue pernah cerita details tentang Traveloka ni di sini:
Baca : Tempah percutian bersama keluarga sempena Cuti Sekolah dan Year End Holiday Promotion
Baca : Contest Traveloka Winning Stay


Sekarang ni satu Malaysia tengah kecoh tentang SEA GAMES 2017 (KL2017) yang sedang berlangsung di negara kita. Bila Malaysia sendiri menjadi tuan rumah, semangat dia jadi lain macam sungguh. Ayue sendiri excited nak tengok setiap pertandingan yang ada tau. Tapi tu lah, hanya mampu tengok dekat TV je sebab sekarang Ayue tengah sarat. Berjalan pun dah macam penguin, ada hati nak tengok live ya. Haha. Takpa, yang penting semangat #BangkitBersama tu ada dan paling penting, Malaysia tengah leading medal sekarang ni. Kita dah dapat 21 GOLD tau. Woohoo!



Sedikit info tentang Sea Games 2017 (KL2017)

KL 2017 akan bermula dari 14 hingga 30 Ogos 2017. Majlis pembukaannya akan berlangsung pada 19 Ogos 2017. Negara yang turut serta adalah kesemua ahli Persekutuan Sukan Asia Tenggara (SEAGF) iaitu Brunei, Filipina, Indonesia, Kemboja, Laos, Myanmar, Singapura, Thailand, Timor-Leste, Vietnam dan Malaysia. Motto rasmi Sukan, "Rising Together", melambangkan perpaduan antara negara-negara manakala logo rasmi pula adalah berdasarkan layang-layang tradisional berbentuk bulan sabit iaitu Wau Bulan. Logo dan tema untuk Sukan Asia diumumkan bersama-sama dengan harimau Malaysia antropomorfik bernama Rimau sebagai maskot rasmi, dan lagu rasminya dipanggil "Show Belang". Kesemua sukan yang bersaing akan diadakan di 36 tempat iaitu di Kuala Lumpur, Selangor, Putrajaya, Negeri Sembilan, Terengganu dan Kedah.


Traveloka sebagai Penaja Emas KL2017


Untuk pengetahuan anda, Traveloka merupakan salah satu sponsors dan official Online Travel partner untuk KL2017. 19 Ogos 2017 telah berlangsungnya Majlis Permbukaan KL2017 di Bukit Jalil dan sebagai penaja emas, Traveloka ada pelbagai aktiviti menarik yang ditawarkan kepada orang ramai. Antaranya adalah Traveloka akan membuka booth di Bukit Jalil dan anda boleh menyertai peraduan-peraduan yang dianjurkan di Booth Traveloka untuk berpeluang memenangi hadiah-hadiah menarik bernilai sehingga RM200,000! Fuyoh! Banyak tu. Atlit menang pingat, kita pun menang hadiah. Haha, syok lah macam tu. Rise together, Win together.


Traveloka Livestream page



Di Traveloka Livestream Page, anda boleh tengok secara LIVE aktiviti KL2017 yang dibawakan khas oleh Traveloka sama ada di Facebook Live ataupun di Youtube Live.



Selain dari peraduan di booth, Traveloka juga ada membuat peraduan di Traveloka Livestream page dimana anda berpeluang untuk memenangi kupon travel bernilai lebih RM45,000 dengan hanya meneka negara mana yang akan menang untuk setiap permainan yang dipertandingkan.

Caranya sangat mudah.
  1. Pilih permainan yang anda mahu ramal pemenangnya. Anda boleh memilih hanya 1 permainan setiap hari.
  2. Masukkan id e-mel anda dan memilih negara yang akan memenangi emas dalam permainan ini
  3. Kongsi di media sosial dan hantar entri anda
  4. Setiap hari permainan yang diramal akan ditukarkan, jadi anda perlu kembali ke website ini setiap hari untuk meningkatkan peluang anda untuk menang
  5. Pemenang bertuah akan diumumkan setiap hari di Traveloka Livestream page.



Eh, nanti dulu. Takkan lah Traveloka nak buat peraduan je. Mesti lah ada sesuatu yang menarik di website Traveloka tu sendiri kan sempena KL2017 ni. Haa, siapa yang kaki travel tu cepat-cepat lah terjah website Traveloka sebab Traveloka sedang buat promosi kaw-kaw punya iaitu Hello, Malaysia! dan Go S.E.A!.


Hello, Malaysia!



Untuk promosi Hello, Malaysia! ini, Traveloka menawarkan sehingga 40% diskaun pada penerbangan dan hotel di Malaysia. Masa ni lah anda boleh gunakan peluang yang ada untuk jelajah satu Malaysia ni. Ayue sendiri pun tak habis pusing lagi Malaysia ni tau. Promosi yang sangat menarik ni. Pilih je anda nak ke tempat yang macam mana. Nak lihat bandar ke alam semulajadi? Nak dua-dua pun takda masalah. Kan ada promosi? Hehe.

Kalau anda ke Kuala Lumpur, jangan lupa singgah ke Sukan Sea ke-29 untuk berikan sokongan anda kepada pasukan negara ok? Anda boleh tempat hotel dan penerbangan mulai 7 Ogos hingga 31 Ogos 2017.



Go S.E.A!




Untuk promosi Go S.E.A! pula, Traveloka menawarkan sehingga 60% diskaun pada penerbangan dan hotel di Asia Tenggara. Pilih saja negara mana yang anda mahu pergi dan ikmati penjimatan sehingga 60% pada penerbangan dan hotel ke 10 destinasi khas Asia Tenggara iaitu Singapura, Bangkok, Phuket, Chiang Mai, Ho Chi Minh, Hanoi, Bali, Jakarta, Bandung dan Lombok. Whoa, bestnya!

Nak lagi best, anda book guna app Traveloka untuk dapatkan harga yang lebih murah. Dah lah ada diskaun, boleh dapat harga lebih murah pula tu kalau guna app Traveloka. Siapa yang tak grab peluang ni memang rugi lah. Anda boleh tempat hotel dan penerbangan mulai 11 Ogos hingga 31 Ogos 2017.

Excited tak? Cepat-cepat lah grab promosi ni ok? Sambil-sambil travel, sambil-sambil sokong pasukan negara kita. Dengan semangat #BangkitBersama, Ayue harap tahun ni Malaysia dapat jadi pemenang keseluruhan untuk KL2017. Chaiyok Malaysia!




xoxo,

Join the conversation!

© AYUE IDRIS. Design by Eve.