Lebih banyak jimat dengan Vietnam Tour Packages di Traveloka

17 November 2018

Assalamualaikum. Anda dah plan hujung tahun ni bercuti di mana? Dalam Malaysia ke luar Malaysia? Kalau anda nak makan angin jauh sikit dari Malaysia ni, tapi masih dalam Asia, apa kata anda ke Vietnam? Tempat percutian yang sangat menarik, penuh dengan budaya dan kepelbagaian untuk diterokai. Ayue belum pernah sampai ke Vietnam lagi, tapi Ayue dah buat list siap-siap dah tempat mana nak pergi, makanan apa nak cuba, dan hotel mana nak duduk. Bagus kan? Haha


Yela, nak melancong ke negara orang mesti lah kena siap sedia dengan semua info dan kalau boleh, Ayue nak cuba dapatkan harga yang terbaik dari segi hotel dan tiket flight. Bila hotel dan flight dan jimat, boleh lah Ayue spend lebih duit untuk jalan-jalan, makanan dan buah tangan kan. Itu yang lebih penting. Bila Ayue dapat tahu yang Traveloka ada feature terbaru iaitu pakej combo flight + hotel, Ayue terus tengok apa yang menarik tentang pakej kombo ni.

Rupanya pakej ni boleh jimat sehingga 11.5% pada flight + hotel apabila anda booking dengan Traveloka. Bukan asing-asing tau, tapi booking sekaligus! Haa, mudah kan? Sekali flight dengan hotel terus, tak payah fikir macam-macam dah. Cuma fokus pada itinerary saja lepas tu.

Anda boleh booking combo flight + hotel ni melalui website ataupun apps Traveloka. Ayue dah memang install apps Traveloka lama dah. Ayue suka apps ni sebab sangat user friendly dan straight forward. Cuma buat masa ni pakej ni cuma ada pada Android saja. Jadi untuk pengguna IOS macma Ayue boleh booking melalui website dulu ok? Hehe.

Cara nak booking pun mudah saja. Mula-mula anda pergi ke website Traveloka, login dan klik pada tab "flight + hotel" pada menu bar.


Dari situ anda dah boleh pilih flight dengan hotel details dah. Pilih saja mana-mana lokasi di Vietnam yang anda mahu untuk mendarat, bilangan penumpang, seat class dan tarikh departure. Ini sangat penting tau, jangan salah tarikh pula.


Kemudian anda boleh pilih pula hotel details. Di kawasan mana anda mahu menginap, tarikh check-in dan check-out serta bilangan guest dan bilik. Kemudian klik "Search Flight + Hotel"


Dari situ anda boleh pilih dan bandingkan pakej-pakej yang ada. Kalau Ayue, Ayue suka sort dulu result megikut harga paling murah, baru lah dapat berjimat dengan banyak. Nanti Traveloka akan senaraikan semua pakej combo flight + hotel dari yang paling murah hingga yang paling mahal. Anda boleh saja pilih dari senarai yang ada.


Harga yang terpapar di situ adalah harga flight + hotel untuk seorang (per pax) untuk berapa hari yang anda pilih untuk menginap. Kalau anda stay pada hotel yang sama sepanjang melancong, lagi jimat lah.


Bila anda klik "Select", kesemua details tentang flight + hotel anda akan tersenarai. Check dulu sama ada semua details tu betul atau tidak. Kalau betul, boleh klik "Continue Booking".


Lepas tu boleh lah isi semua contact dan traveller details sebelum proceed kepada pembayaran. Mudah kan? Booking sekaligus saja. Tak payah fikir banyak-banyak. Tak payah nguna macam-macam apps. Satu apps saja dah lengkap untuk booking flight + hotel anda.


Apa yang Ayue suka tentang Traveloka ni adalah hampir kesemua hotel yang disenarai mempunyai complete details tentang hotel tersebut. Segala kemudahan, gambar hotel dan bilik, lokai menarik yang berdekatan hotel, dan yang paling penting, review hotel. Dari situ kita dapat tahu macam mana feedback customer sebelum ni bila menginap di sana. Dapat lah anda bandingkan dengan hotel yang lain sebelum membuat pilihan. Mudah saja.



Untuk anda yang nak ke Vietnam macam Ayue, anda boleh terus ke Vietnam Tour Packages di website Traveloka ni. Mereka dah senaraikan siap-siap dah details tentang Vietnam termasuk lokasi yang menarik untuk dikunjungi, makan yang sedap untuk dicuba, serta combo flight + hotel yang ada. Menarik kan? Segalanya dihujung jari saja!


Selain dari tempat-tempat menarik yang biasa dikunjungi seperti Skydeck Bitexco Financial Tower, Central Post Office, Saigon Opera House, Museum of Vietnamese History, Fine Arts Museum, dan Binh Tay Market, ada lagi tempat yang boleh anda lawati di Vietnam, antara:

Hoi An Ancient TownHoi An adalah sebuah bandar di pantai tengah Vietnam di Wilayah Quang Nam. Ia terkenal dengan Ancient Town yang dipelihara dengan baik. Ancient Town pada dasarnya adalah sebuah muzium dengan bangunan-bangunan warisan lama termasuk kuil-kuil Cina, jambatan yang direka khas Jepun, pagodas, rumah kedai kayu, dan saluran antara lain. Pada waktu malam, sesetengah bahagian di bandar itu dinyalakan dengan bekas-bekas tanglung lama, menjadikan seluruh kawasan itu kelihatan menakjubkan.



My Son Sanctuary
Satu lagi Tapak Warisan Dunia UNESCO di Hoi An. My Son Sanctuary adalah contoh hebat peradaban Champa kuno yang terletak di bahagian selatan Vietnam. Tamadun Champa purba adalah sebuah negara merdeka yang dibina pada abad kedua ke abad ke-17 dan ia diduduki oleh Vietnam. My Son adalah pusat politik dan tanah perkuburan diraja. Kompleks ini terdiri daripada lebih daripada 70 struktur yang ditujukan kepada tuhan-tuhan Hindu dan dewi.



Cu Chi Tunnels
Cu Chi Tunnels adalah terowong yang dibina semasa perang pada tahun 1948 apabila Viet Cong melawan Perancis. Terowong ini lebih daripada 120 kilometer tetapi ia tidak lagi digunakan dan kini mereka menjadikannya muzium. Ia adalah salah satu tarikan yang paling ikonik di Ho Chi Minh.



Jadi tunggu apa lagi? Cepat-cepat booking Vietnam Tour Package anda ok? Selamat bercuti!



xoxo,

post signature

Join the conversation!

© AYUE IDRIS. Design by Eve.