Tutorial : DIY Tote Bags From Jeans

Friday, October 25, 2013



As promised, sy nk update psl bag  yg sy wat dr jeans aritu..hehe..cantik okey~~ (ecece)
uols yg ade jeans lebih2 tu..rs2 nk buang..pk 2kli ye sbb jeans tu bole di transfer menjadi....bag yg cntik!!
xyah ckp byk..meh sy tepek sket bag yg sy wat dr jeans koyak sy..hehe


dari jeans koyak ni

dan beg lame yg koyak jugak ni

jadi ini~~

walla!!

berminat?
ok jom kite belajar buat.
sy xla pandai jahit..tp sy suke diy mcm2 benda.. ('',)
arini sy nk update tote beg dlu..
nnt sy update sling beg pulak ye?

meh sy tnjukkan langkah2 nye 1 per 1~~

first..awak2 buka dlu jahitan beg koyak td..

bentang jeans..and ratakn supaya xde kedutan kat blkg..nnt nk potong senang.

pin kan bahagian pinggang supaya bile potong nnt bahagian dpn dan belakang sama

ambik bahagian atas beg td..ukur dan tanda 

kemudian potong cmni

dan tetas jeans tu ye

ambil sedikit bahagian beg dan letak di tgh2 dan jahit

if nk cantik..bole juga jahit mcm sy ni ye

ambil bahagian bwh beg dan jahit keliling

akhir skli..sblm tambah aksesori..ambil tangkai beg dan sangkut die tmpat tali pinggang
siap!

untuk cntikkan lg beg awak2..bole la letak tali pinggang mcm sy ni..
letak bunga sket..hehe
kreativiti tersendiri ('',)

da siap tote beg sy..bole la bwk g jln2..hehe




xoxo,

post signature


p/s : I used to use Imotiv as commenting system..but now switching back to Blogger commenting system. Komen2 awk2 sebelum ni sumenye ilang :( 
as a new blooger, komen itu penting..tp xpe..if awk2 rjin..bole komen blk..hehe ('',)
refer sini untuk pencerahan~



You Might Also Like

4 comments

  1. Replies
    1. hunny : ni isi mase lapang namenye ('',) hehe

      Delete
  2. omg kak ayue T_T
    you are super duper rajin to the max. Hahahah.
    Gila kentang ah kak ayue woiii hihihi <3333333
    cantik gilaaaaaaaaa tapi qila tak reti jahit tu haihhh

    ReplyDelete

Youtube Channel

Instagram

Facebook Page