The First Ever #OhhSOME Fest 2014 !

19 December 2014

Assalamualaikum awak~


Have you heard about the #ohhSOME Fest 2014 last weekend? Yes? No? Untuk awak yang pergi ke festival tu macam mana? OHHSOME tak? Sure lah kan! Gila tak?! Dapat jumpa face to face dengan local dan international youtubers yang OMG, sangat famous! Fuhh..ketar-ketar jari nak menaip nama-nama diorang ni..tau siapa?

Okey lah, untuk awak yang tak tahu tu..meh saya nak bagitau sesuatu yang sangat ohsem di mana awak da terlepas untuk hadir minggu lepas.

#ohhSOME Fest 2014 atau nama penuhnya Ohh Social Media Festival 2014 merupakan festival yang meraikan kegemilangan Social Media di Malaysia..Festival ni adalah festival social media yang pertama yang dikelolakan oleh  social media community leader, dimana setiap satunya mewakili kekuatan masing-masing.

Festival yang berlangsung selama dua hari dari 13 hingga 14 December 2014 tu bertempat di Avenue K Mall di mana pelbagai aktiviti yang menarik telah diadakan di sana. Nak tau apa dia? Ni ha..


Segalanya Ohsem dekat sana! Seriously..Mereka boleh muatkan pelbagai aktiviti ni dalam satu shopping mall?? Whoaa..i’m impress!


#OhhSOME Fest 2014 ni adalah kerjasama dengan Hotlink. Festival macam ni belum pernah ada kan kat Malaysia ni? Haa, ni lah festival social media yang pertama yang menampilkan top creators, innovators and thought leaders bersama-sama dalam satu festival. .whoaa!

Awak boleh tengok sendiri persembahan dari nama-nama besar dari laman web, dengar sendiri inspirasi talks dari orang-orang di belakang TEDxKL, berjumpa dengan favourite local web creators, dan shopping pelbagai fashion dan art produk yang terkenal di internet..ohsem gila kan?!

Aktiviti pertama yang saya jumpa masa sampai dekat Avenue K Mall tu adalah #OhhSOME Bazaar.


Bazaar yang dikelokakan oleh Malaysia Distro ni memuatkan vendor dengan pelbagai promosi barangan jenama tempatan dan arts. Baju, bikini, kad, purse, rantai, cincin, gelang, inai..eh? Inai pun ada? Yeeee..inai pun ada! Hebat tak hebat #OhhSOME Bazaar ni..


Talks yang sangat-sangat berguna untuk semua pengguna social media terutamanya yang nak improve bisnes mereka dan mengetahui bagaimana cara untuk buat duit menggunakan social media platform!

Benda sekarang ni semuanya di hujung jari okey..nak shopping, klik! Nak makan, klik! Social media sememangnya salah satu jalan untuk menjana pendapatan.

Antara tajuk yang menarik minat saya adalah “How to get viral” by Aaron Teng, “How social media changed my life” by Aida Sue dan “DO what you love & share what you DO” by Jemsen. Tapi tajuk “How to get viral” tu memang betol-betol mencengkam jiwa dan sanubari lah sebab saya tak dapat dengar. Tak sempat.. L




Hah! Dan yang paling menjadi tumpuan adalah #OhhSOME Stage yang menampilkan local dan international youtubers yang SUPER DUPER OHSEM! Woohoo! Selalu dengar and tengok je diorang nyanyi kat dalam youtube tu, tapi kali ni mereka buat persembahan on stage. Thank you so much Jinnyboy for making this happen. Love you lah.

Sejujurnya saya minat Elizabeth Tan. Comey, sweet, hot, semualah. Sanggup tunggu sampai malam semata-mata nak tengok Elizabeth perform..gigih betol.Dan hati ni rasa tenang bila kejadian di bawah ni berlaku..


Me with Elizabeth Tan!!! Mission accomplish! Boleh tidur lena..hahah

Eh, bukan Elizabeth je lah. Ramai lagi youtubers yang ohsem-ohsem buat persembahan kat #OhhSOME Stage ni.


Nampak tak siapa tu? Nampak tak?? David Choi dan Wongfu Productions!! Yeee, silalah nangis guling-guling atas lantai siapa yang tak pergi tu ye? Hehe..


Smartphone awak mesti penuh dengan macam-macam apps kan? Amanz.my ni ada mempamerkan beberapa apps untuk mobile dan web dari bakat muda arena teknologi tempatan. Come on lah..support our local talent! Orang Malaysia kan handal-handal semuanya? Hehe..

Awak kalau nak tau pasal apps, info terkini dunia IT dalam dan luar Negara, tutorial ke apa, bole lah singgah laman web Amanz.my ni ye? Syok oh..banyak benda rupanya yang saya tak tau pasal perkembangan IT ni..macam-macam artikel menarik ada J




Meet the most wanted Twitterers!!

@MegatAD, @AizatABD, @Akbarazman, @thekhayalan15, @SyadaAmzahh @Ehyelcah

Komuniti Twitter bergabung bersatu padu membuat pelbagai aktiviti Karaoke, Fashion Show, Playstation, Ping Pong..dan dikelolakan oleh Paranormal Solutions. Dari alam maya ke dunia nyata untuk buat sesuatu yang bermanfaat macam ni. Isn’t it great? This shows that not only BAD things happen bila kita jumpa dengan kawan yang dari alam maya..betol tak? J


Cukup untuk segala info itu, let’s see how we enjoy our day at #OhhSOME Fest 2014 ni pulak..muahahah!


Their performances are ohsem!!

Selain dari persembahan artis-artis youtubers tu, games pun ada kat atas roof top Avenue K ni tau..memang tak lepas peluang lah kan kalau ada games yang hadiah dia Iphone, GoPro semua tu..tambah-tambha ada geng blogger yang kepala tingtong jugak macam saya ni..



MIMIC- A-MEME


Hahhahah! Nampak tak apa yang sedang kami lakukan? Tiru gambar kat sebelah tu ha….dan itu respon kami :p Okey..tak yah nak tengok lebih-lebih..scroll bawah cepat!


Di sebalik tabir MIMIC-A-MEME tu..kami kena tekan button merah, then baru gambar MEME tu keluar..nasib lah dapat gambar apa..syok oh main benda ni..

Actually saya ada buat 2 kali game ni..tapi lupa nak ambil gambar yang lagi satu tu..adoi..rugi!

Lepas tu kami main the SKYFIE!

Kenapa Sky? Sebab camera ada dekat atas langit..dan kami kena posing sambil baring! Camni.


Nampak macam kami berdua je kan? Tapi sebenarnya ada ramai gila orang kat keliling papan ni! Hahah..semua tunggu turn nak main..


Ni lah hasilnya..ohsem kan!!
“Hai onie~ akak panjat tiang Hotlink guna sebelah tangan je ni~~~ “ haaha!


Bila blogger pulak yang bergabung bersapu padu..ini jadi nya :P

Dan yang paling ekstrem sekali adalah  game ni

Reverse Bungee !!


Itu bukan saya ye..harap maklum.

Percaya lah, saya memang nakkkkkk sangat main benda ni..tapi..tapi..tapiiiiiiiiii..tak sempat..sedih!

Lepas main games ni semua..kalau upload dekat Social Media dengan #LIVELIFELOUD, akan dapat satu kunci untuk bukak drawer yang ada ni..dalam drawer ni lah letaknya hadiah-hadiah ohsem tu..


Budak ni baca doa apa nak keluar rumah pagi tadi ek? Menang sokmo contest ke..game ke..haishh..jeles! Oh GoPro..mungkinkah kita akan bertemu di lain hari? Takpa..takpa..rezeki tu akan sampai jugak satu hari nanti..hehe..amenn!


Gambar-gambar games tadi tu semua bole collect dekat sini..can you imagine how many people are enjoying their games?! Penuh satu papan ni..

Tak syok la tengok papan ni je kan? Nah..tengok betapa penuhnya roof top Avenue K ni dengan penyokong-penyokong social media..yay!


Yang main belon pun ada..yang tengok performance youtubers, yang sibuk main games..we really had fun!..seriuous best gila festival ni.


Oh oh..bukan tu je ye..kami dapat aiskrim free jugak! Boleh redeem kat sini untuk yang Hotlink user tu..kalau bukan, just download RED Apps untuk redeem..murah hati sungguh..da la nak bagi hadiah best-best..bagi aiskrim pulak lagi..rugi oii siapa yang tak pergi tu..


Bila jumpa dengan si Nadia yang sentiasa bawa monopod stick ke mana-mana saja dia pergi..ini lah jadinya..wefie!


Oh Jack..seronok sangat ye? Hehe


Excuse us..tiba-tiba fefeeling jadi model jemputan #OhhSOME Fest..eh?! hehe

Overall, #OhhSOME Fest 2014 ni memang an ohsem event!! Congrats Hotlink J
Tahun depan mohon buat lagi festival ni ye? Awak yang tak sempat nak pergi tahun ni, takpa..jangan nangis guling-guling..burok..doa banyak-banyak tahun depan ada lagi #OhhSOME Fest ni tau..yang penting kami da pergi tahun ni..muahahha!





  Untuk info lanjut, awak boleh layari :
Website OhhSOME : http://ohhsome.my
Website Hotlink : http://www.hotlink.com.my/en/ohhsome-kols.html


xoxo,


post signature

Join the conversation!

  1. pun gempak ni oiiiiiiiiiiiiiiii!hahahahaha

    ReplyDelete
  2. Nadia dan monopod ! Lol ! Hahahaha. Jemaah semua publish harini kannn. :D

    ReplyDelete
  3. wahh bestnya ..kita pon baru tau ada ohhhsome ni :)

    menulis tentang.. : Pendek sebab tak cukup kalsium?

    ReplyDelete
  4. Wiwiwi so happy to see all of u happy oiii
    Cantik nya semua and bestnyaaaa nak jumpa mostwantedtwitterers tu hikhik

    ReplyDelete

© AYUE IDRIS. Design by Eve.