Himalaya Herbal Toothpaste

12 April 2015

Himalaya shares the secret to complete oral care routine with Himalaya Herbals Complete Care Herbal Toothpaste.

Nafas anda berbau? Nafas yang keluar dari mulut anda menyenangkan atau kurang menyenangkan? Sebenarnya bukan diri kita yang menakutkan orang lain, tapi ianya nafas kita! Anda sedar atau tidak kerana agak sukar untuk orang sekeliling tegur apabila nafas kita berbau demi menjaga air muka, kecuali orang yang rapat dengan kita.

Sama ada suka atau tidak, kita hidup di dunia yang mengutamakan penampilan luaran. Gambaran awal, terutamanya , menentukan sama ada anda berjaya melakukannya atau tidak. Ini adalah cabaran utama kepada belia Malaysia yang sentiasa bersaing ketika bekerja atau bermain. Menyesuaikan diri dalam terma ‘penerimaan’ boleh menyebabkan tekanan dan fokus pada penjagaan diri, walau pun bukan menjadi keutamaan, boleh mencetuskan perbezaan pada dunia!

Nafas berbau, kulit kering, kelemumur, ramai yang mempunyai masalah ini. namun, kita tidak patut menuding jari atau memulaukan mereka. Kita sepatutnya mengetahui bagaimana untuk mengatasi masalah bermula dari puncanya.

Notable herbal Gum Expert, using only 100% vegetarian and herbal ingredients and free from parabens, the Himalaya Herbals Complete Care Herbal Toothpaste provides all day protection.


Kempen ‘Himalaya Wellness, Membantu Anda Atasi Halangan’


Denise Yan, Pengurus Besar Pemasaran Embun Elit, pengedar tunggal jenama Himalaya di Malaysia berkata, “Isu seperti nafas berbau, bukanlah satu kekurangan pada seseorang - ia hanyalah perkara biasa yang memerlukan perhatian dan tindakan yang cepat. Sebagaimana kami janjikan, matlamat kami untuk terus membawa penjagaan kesihatan dalam setiap rumah dan melalui kempen ini, terutamanya bagi golongan belia, untuk menggalakkan mereka berjalan keluar dengan yakin, mengetahui halangan yang memalukan dan kurang selesa ini bukanlah terlalu mencabar – ianya isu yang boleh diselesaikan bersama Himalaya. Oleh itu, marilah kita mengorak langkah untuk menghilangkan nafas berbau dengan penjagaan oral yang lengkap dan tingkatkan keyakinan diri!”

(From left to right) Ms. Denise Yan, Marketing General Manager of Himalaya Wellness with the viral video, Lion's Roar crew members - Reuben Kang, Vance, Sundeep, Ryan Ng and Zam Zam.

Nafas berbau adalah masalah memalukan. Oleh itu, ubat gigi Himalaya diformulasikan untuk membantu individu mengatasi masalah kesihatan oral seperti nafas berbau, gusi tidak sihat, gigi kekuningan dan lain-lain hal berkaitan.

“Sebagai pengguna yang peka pada bahan kimia dan lain-lain kandungan dalam produk yang mereka gunakan, tahap penerimaan dan penggunaan produk herba oleh pengguna dilihat semakin meningkat secara keseluruhannya. Kami berterusan memperkenalkan bahan semulajadi yang bersifat menyembuhkan, seperti delima, cengkih, bayam dan bahan lain sepertinya digunakan dalam rangkaian produk kami, dan tidak hairanlah ubat gigi kami adalah produk jualan terbaik” tambah Yan lagi.

Members of the media joined Himalaya to kick-start the very first part of this inspirational campaign by nominating one person to receive a full complete set of Himalaya Wellness oral care products.


Dikenali sebagai pakar herba untuk kesihatan gusi, dengan menggunakan 100% kandungan tumbuhan dan herba serta bahan yang bebas parabens, rangkaian ubat gigi Himalaya melindungi gusi anda, membantu mencegah pendarahan gusi, dan mengekalkan kesihatan gusi untuk kesegaran sepanjang hari.


Rangkaian penjagaan oral Himalaya terdiri dari 4 variasi:

Himalaya Herbals Complete Care Herbal Toothpaste 


Harga RM11.90
Berat 100g

Formulasi herba terhebat dengan bahan utama seperti Neem dan Delima yang memberi perlindungan sepanjang hari dari kuman yang berbahaya dan pembentukan plak, memberikan anda dan gigi serta gusi yang sihat sepanjang hari.


Himalaya Herbals Active Fresh Herbal Toothpaste 


Harga RM11.90
Berat 100g

Terdiri daripada bahan herba yang menyegarkan seperti menthol, miswak, cengkih, fennel dan indian dill yang memastikan kesegaran nafas bertahan lebih lama.


Himalaya Herbals Sparkling White Toothpaste 


Harga RM12.90
Berat 100g

Formulasi herba yang terbaik yang terdiri daripada miswak, betik, nenas, dan cengkih berasaskan Teknologi Enzim Tumbuhan, yang bertindak dengan menghilangkan warna tidak sekata pada permukaan gigi dalam masa 2 minggu, untuk gigi kelihatan lebih putih dan sihat.


Himalaya Herbals Sensitive Toothpaste 


Harga RM12.90
Berat 100g

Penemuan formulasi herba daripada miswak, ekstrak kulit badam dan menthol yang berasaskan Perlindungan Phyto yang memberikan kesan segera dan kelegaan berpanjangan untuk gigi yang sensitive.


Rangkaian produk penjagaan oral Himalaya Wellness boleh didapati di rangkaian kedai Himalaya Wellness dan di farmasi-farmasi utama serta pasaraya terkemuka di seluruh negara.


Jom tengok Himalaya’s viral video tentang nafas berbau. Sure anda geli hati lihat gelagat orang yang nafas berbau.





Untuk mengetahui lebih lanjut tentang kebaikan herba, layari Himalaya Wellness’s Facebook page untuk tips-tips penjagaan kesihatan yang menarik. Kekal setia bersama kami dan lihat inisiatif kumpulan pakar kesihatan gusi kami yang akan datang!



xoxo,


post signature

Join the conversation!

  1. nak try laaa.. ada scrub saja kalo himalaya ni.. tak pernah pakai product lain..

    ReplyDelete
  2. Boleh try lepas ni. Macam best je.

    ReplyDelete
  3. Cleanliness and hygiene in daily life are way to live in healthily. Toothpaste brands help in taking care of teeth and gums. Cleanliness and health can be invited using herbal brands of toothpaste which are made inclining health.

    ReplyDelete
  4. wow great post i don't know these type of other variety of Himalaya toothpaste
    http://www.alishaaggarwal.com

    ReplyDelete

© AYUE IDRIS. Design by Eve.