Cara atasi masalah perut kembung bayi

30 November 2017

Assalamualaikum. Semua ibu bapa mesti nak yang terbaik untuk anak mereka termasuk lah Ayue. Terutama tentang produk penjagaan bayi. Maklum lah, tak semua bayi kulitnya sesuai dengan pelbagai produk yang ditawarkan di pasaran. Kulit bayi ni sangat sensitif tau. Salah produk, habis satu badan bayi merah-merah nanti.

Bukan tu saja, bayi juga senang kena kembung perut. Si ibu tak boleh salah makan ya. Kalau tak kesian pada bayi anda. Alhamdulillah, sejak dari lahir memang Qaayed jarang kembung perut. Rasa baru sekali. Itupun masa pantang. Masa tu perut Ayue kosong, dan Ayue menyusukan Qaayed. Terus kembung perut dia. Cuak juga Ayue masa tu, maklum lah, pertama kali anak kembung. Nasib baik berpantang di rumah mak. Mak lah yang ambil krim dan sapukan pada perut Qaayed sambil buat urutan. Tak sampai beberapa minit Qaayed dah tak meragam dah. Alhamdulillah.


Jadi untuk anda yang nak tau Ayue guna krim apa dari Qaayed lahir sampai lah sekarang, haa, Ayue guna Baby Herbal Cream dari Tropika. Serious bagus sangat krim ni. Tak melekit, mudah meresap dan guna sedikit saja dan memadai. Bau dia pun best. Dah berjam-jam pun masih ada bau lagi. Lepas mandi memang wajib Ayue sapukan pada dada, perut dan belakang badan Qaayed supaya dia selesa sepanjang hari dan waktu tidur.

Qaayed 3 bulan

Sebenarnya krim ni kakak ipar Ayue yang recommend. Dia pakai lama dah. Sekarang anak dah tiga orang. Tapi dah toddler lah. Kalau ada tanda-tanda nak selsema ke, batuk ke, kakak ipar Ayue mesti cepat-cepat sapu krim ni supaya sakit tu tak lekat. Alhamdulillah memang mujarab. Jarang dah diorang kena selsema batuk sejak guna krim herba Tropika ni. Lagipun memang dekat FB group ibu-ibu mengandung tu sakan promote krim ni. Bagus katanya. Wajib ada dalam list keperluan baby. Ayue pun apa lagi, wajib beli lah. Hehe.

Yang bestnya, produk keluaran Tropika ni 100 % organik dan bebas daripada bahan kimia & Steroid. Jadi takda lah Ayue risau sangat nak amalkan pada Qaayed. Lagipun bukan setakat selsema batuk saja, untuk lelah, kahak, hidung tersumbat dan kembung perut pun boleh juga. Bagus kan?

Qaayed 1 bulan

Antara fungsi & kebaikan Tropika Herba Cream adalah :
  • Tidak panas 
  • Mudah meresap serta tak meleleh atau melekit bila kita sapu
  • Berfungsi untuk mengurangkan masalah batuk & selsema 
  • Membantu menghilangkan wheezing dan kahak bayi
  • Sesuai untuk bayi yang ada kulit sensitif seperti ekzema, gigit nyamuk/serangga.
  • Kandungan bahan yang 100% halal
  • Kelulusan KKM

Selain dari Krim Herbal, Ayue ada juga Natural Bubble Wash dan Baby Hair & Body Oil. Untuk Natural Bubble Wash, Ayue pilih Lavender sebab wangi sangat. Sedap je baunya. Takda lah sampai menyakitkan hidung. Sesuai untuk baby sebab kandungannya tidak memedihkan mata baby, melembabkan dan boleh dipakai oleh baby yang mempunyai masalah kulit kering ataupun sensitif.


Manakala untuk Baby Hair & Body Oil, yang ini pun wajib juga Ayue sapukan pada rambut Qaayed dari di dalam pantang sampai lah sekarang ni. Tiap kali lepas mandi mesti Ayue sapu dekat rambut dia. Dari rambut dia secoet, sampai dah lah banyak sikit sekarang ni. Minyak ni diperbuat daripada minyak kelapa dara berkualiti tinggi dan bahan-bahan semulajadi yang lain untuk melindungi dan menghidrat kulit. Bukan tu je, kalau baby ada ruam pada badan atau ruam lampin, boleh juga sapukan minyak ni. Sebab tu lah ia sesuai untuk semua jenis kulit termasuk mereka yang mempunyai kulit sensitif dan ekzema.



Pendek kata semua produk dari Tropika ni best-best belaka lah. Rugi tau kalau tak cuba. Untuk sebarang pembelian atau maklumat lanjut, boleh layari :
Facebook: https://business.facebook.com/TropikaHQ
Website: http://www.tropikabeauty.com.my
Instagram: https://www.instagram.com/tropikahq



xoxo,

post signature

Join the conversation!

© AYUE IDRIS. Design by Eve.