Kasut Raya Bata 2018 | Cantik dan Mampu Milik

03 June 2018

Assalamualaikum. Anda dah beli kasut raya dah? Ayue macam biasa lah, tiap-tiap kasut mesti terjah kedai Bata dulu sebab nak tengok design apa yang menarik untuk koleksi kasut raya Bata 2018. Dah berapa tahun dah sebenarnya Ayue pakai kasut Bata ni tau sebab kualitinya memang terbaik. Yela, masa raya ni lah kaki kita penat nak berjalan sana sini. Jadi kasut raya yang selesa adalah sangat penting ok. Lagi-lagi yang ada masalah kaki macam Ayue ni. Wajib cari kasut yang lembut tapaknya supaya tak sakit.



Selalunya Ayue akan pergi shopping kasut masa pertengahan puasa sebab tak nak beli last minit. Tahu je la bila beli last minit ni mesti ramai orang berpusu-pusu kan. Kalau beli awal, sempat lagi nak belek puas-puas. Lagipun kalau shopping awal-awal ni ada macam-macam promosi tau. Masa ni lah nak grab segala peluang yang ada.

Untuk promosi raya bata 2018 ni, kalau anda shopping melebihi RM99, Anda akan dapat voucher RM25. Manakala kalau anda shopping melebihi RM149 anda akan dapat voucher RM25 bersama 1 Marie Claire Wristlet!



Cawangan kedai Bata yang Ayue pergi ni adalah di Mid Valley Mega Mall. Ayue suka pergi Bata sini sebab kedai nya besar dan banyak pilihan. Senang sikit nak pilih bila ada banyak pilihan kan. Tahun lepas, kasut raya konsepnya macam jeans. Tahun ni pula lebih kepada baldu. Cantiknya la hai. 






Warna biru baldu, ada batu berkilat


Cantik kan? Berkenan betul Ayue denganw arna biru baldu yang ada batu lip lap tu. Kalau kaki ni tak sakit, memang Ayue beli dah yang tu. Tapi sebab kaki Ayue ni langsung tak boleh pakai heels, jadi Ayue kena lah beli koleksi Bata Comfit. Eh, tiap-tiap tahun Ayue beli Bata Comfit ni tau. Serius tahan lama walaupun Ayue hari-hari guna kasut yang sama. Ayue ni jenis suka pakai satu jenis kasut je pada satu masa. Tak suka nak pakai banyak-banyak jenis kecuali ada event apa-apa lah. Ayue akan pakai sampai lusuh atau sampai rosak, lepas tu baru beli yang lain. Bayangkan, kasut Bata Comfit Ayue yang Ayue beli masa raya tahun lepas pun masih boleh pakai walaupun Ayue lenjan hari-hari. Hebat ke tak hebat? 

Dulu masa Ayue muda remaja, Ayue selalu ingat Bata ni kedai kasut golongan mak-mak. Maksugnya untuk orang yang lebih berusia. Yela, Bata kan dah lama bertapak dekat Malaysia ni. Jadi Ayue ingatkan kasut dekat Bata ni design dia untuk orang tua-tua lah. Punya lah sempit pemikiran masa tu, Bila dah mula kenal duani luar, baru lah Ayue tahu yang Bata ni banyak juga pilihan kasut yang cantik-cantik untuk semua golongan termasuk lah kanak-kanak.

Ayue mula kenal Bata ni masa Ayue mula sakit kaki dulu. Ramai yang rekemen supaya Ayue cari kasut Bata sebab ada rangkaian yang sesuai untuk yang ada masalah macam Ayue ni. Ayue pun cuba lah Bata Comfit. Cantik okey. Selesa pula tu.  Untuk koleksi Bata Raya 2018 ni, ada yang jenis lip lap, ada yang jenis macam kulit. Ayue pun try lah semua nak tengok yang mana sesuai dengan Ayue.




Tak tahu nak pilih yang mana satu. Dua-dua pun cantik. Sesuai dengan baju raya Ayue tahun ni. 



Last-last Ayue pilih design yang ini. Senang nak match dengan macam-macam baju. Cuba teka warna yang mana satu Ayue pilih? Hehe.



Selain kasut, koleksi bag dekat Bata ni pun boleh tahan cantiknya. Matching dengan kleksi kasut raya Bata yang baldu tu. Ikutkan hati nak je Ayue grab seketul bag ni tau. Besar dan stabil dan tak berat. Sejak dah jadi mak ni, macam-macam benda nak kena bawak. Jadi bag kena lah makin besar dan kukuh. 




Koleksi kasut raya Bata lelaki pun cantik-cantik juga. Especially yang jenis casual. Sesuai nak pakai dengan baju melayu ataupun dengan baju casual biasa. Hari raya kedua dan seterusnya ramai yang dah mula pakai jeans dan kemeja kan. Beli satu kasut ni, boleh match dengan macam-macam baju. kan senang. Tak payah nak beli macaa-macam kasut.





Ayue ada juga survey kasut kanak-kanak. Comel sangat. Niat di hati nak beli kan dekat Qaayed lofer ni. Mesti lagi smart. Tapi tu lah, takda size pula. Qaayed kecil lagi. Punah harapan. Haha. Tapi takpa lah, takda rezeki. Boleh cari tempat lain. Yang penting kasut ibu dah ada. 




Settle dah kasut raya Ayue. Yeay! Anda kena shopping cepat-cepat ok. Jangan risau, harga kasut di Bata ni sangat affordable. Mampu nilik oleh semua golongan walaupun design dan kualiti nya setaraf kasut yang mahal di butik tu. Jangan lupa grab promosi yang ada. 


Untuk maklumat lanjut tentang Bata, boleh layari :
Website : https://www.bata.com.my/
Facebook : https://www.facebook.com/BataHome/
Instagram : https://www.instagram.com/batamalaysia/




xoxo,

post signature

Join the conversation!

  1. PH pun suka kasut Bata. Design dah cantik & up to date as compared to dulu2, memang ala makcik2 hehe...

    Bagi PH design & kualiti memang berbaloi dgn harga yang relatively cheaper & affordable to most of us.

    ReplyDelete
  2. selalu beli loafer untuk raya tapi tahun ni rasa cem nak cari wedges. boleh jenguk2 Bata lepas ni =D

    ReplyDelete

© AYUE IDRIS. Design by Eve.