Butterfly Beauty Challenge : My 2015 Beauty Regime

01 February 2015

Assalamualaikum awak~

Last task! haha..task no 3 dari Beauty Box Butterfly tu ha..kali ni nak review tentang My 2015 Beauty Regime pulak..memang best la task yang last ni sebab ada produk yang saya tak pernah tau pun macam mana nak guna..hahha..kesian tak? Maklum lah..baru nak berjinak-jinak dengan beauty produk ni..Meh tengok kali ni saya nak review apa :)


Okey.

Rutin harian saya memang tiap-tiap hari sama je..takda extra apa-apa..semua benda basic je..cuci muka, toner, moisturiser..itu je,,haha..best tak?  :P

Weekend pulak memang jarang gila la nak godek-godek muka ni sebab kadang-kadang takda masa..takpun memang saya tak rajin..hehe..jadi nya, saya memang tak tau sangat pasal produk extra yang nak kena letak kat muka ni..yela, nak bagi muka ni smooth..awet muda..garis-garis kat muka da mula timbul oii!! Umur da late 20s ni kan..kena la jaga macam-macam..nanti masuk 30 an muka da macam nenek kebayan! omaiiiii..itu melampau..hahah! :p

Tahun ni, tak kira malas ke tak..tetap kena jaga jugak..kalau rasa malas je, kena set dalam mind, nak malas ke nak kebayan? eh? 

Jom cerita macam mana nak jaga rambut dulu..


Matrix Biolage Smooth Proof Shampoo


Shampoo ni ada bau orkid..shampoo yang saya pakai sekarang bau honeydew..saya memang suka bau buah-buah ni..tapi bila try yang orkid, rasa macam not bad..boleh diterima sebab memang lembut je rambut lepas pakai cuma mungkin bau dia kuat sangat..hehe..pastu, walaupun dia tulis kat situ untuk rambut berwarna, tapi saya pakai je as long as benefit dia bagus :)



Garnier Sakura White



Wangi!! bau sakura~ Selalu nya untuk cuba produk baru, saya akan praktis kan time weekend..kalau sesuai saya proceed..untuk review Garnier Sakura White ni macam terlalu awal, tapi..apa yang saya boleh katakan, krim dia tak melekit..itu penting untuk keselesaan sepanjang hari..betol tak?




Nature Republic Snail Solution Hydrogel Mask Sheet
Hydraluron Moisture Boosting Mask



Saya sukaaaaa kumpul mask! Saya ada macam-macam jenis mask, tapi jarang ada masa untuk pakai..kesian betol..selalunya saya pakai mask lepas mandi..kalau nampak saya pakai mask tu, maksudnya i need a rest! Mana taknya, lepas pakai kena baring je atas tilam kan...heaven betol..lepas je pakai mask dari Nature Republic dan hydraluron mask ni, peh..rasa nyaman sungguh! Kedua-dua mask ni sangat bagus untuk hydration..lepas pakai confirm rasa kulit gebu gebus :)



Always Aloe Vera Soothing Gel Mist


Haaa...yang ni la yang saya kata saya tak pernah pakai tu..disebabkan terlalu excited nak cuba benda baru, benda ni yang saya selalu pakai dulu sebelum produk yang lain..hehe..dari apa yang saya baca, ada setengah produk yang akan buat kulit rasa berminyak lepas pakai..tapi Always Aloe Vera Soothing Gel Mist ni tak :) Best gila pakai face mist ni..bila rasa macam kulit kering..tak bermaya..tak pun penat sangat ngadap lappy ni kan, saya spray je..best sangat! wangi pulak tu..dia bertindak macam instant hydration la kononnya..definitely a must have lepas habis yang ni :)


L'OccitaneVelvet Hand Cream


Saya kalau nak cari hand cream, saya memang akan cari yang tak melekit bila pakai..yang memang langsung tak melekit sebab tangan saya jenis berair..cepat basah..berpeluh-peluh..kalau pakai yang jenis melekit tu, awak bayangkan...bayangkannnnnn..macam mana agaknya saya nak pegang apa-apa barang? hehe..L'OccitaneVelvet Hand Cream ni memang bagus betol..sesuai lah untuk yang jenis tangan berpeluh macam saya ni sebab dia langsung tak melekit..macam tak pakai pun ada..wangi pulak tu..tiub ni kecik je sebenarnya..senang nak bawak masuk beg :)


Sekian..settle da review saya untuk Butterfly Beauty Box ni..thank you so much Butterfly Project Malaysia for this awesome product!! Banyak sangat benda best-best yang saya dapat..ada yang pernah guna..ada yang baru first time jumpa..hehe..memang best lah :)

Kalau awak nak baca review saya untuk produk lain dalam Beauty Box ni, boleh singgah sini ye..

Join the conversation!

  1. produk yang aloe vera tu festime tengok. hehehe

    ReplyDelete
  2. Nice review

    Singgah sini..

    https://www.bajusweetmuslimah.tk/2015/01/malaysia-best-blog-2015.html


    https://www.blogahbar.tk/p/perancangan-kewangan.html

    https://www.lenovomurah.tk/

    Jemput singgah2 ye.. Dan subcribe utk promosi terbaru kami :)

    ReplyDelete
  3. Nice review. Suka your effort letak kain merah as background so that product tu nampak contrast dari background. Creative!

    ReplyDelete
  4. Nature Republic punya mask tu ada gambar EXO. hehehe

    ReplyDelete
  5. Snail tu cam ohsem je. Nature Republic punya mask memang best best. :D

    ReplyDelete
  6. wow, that aloe vera tu nampak macam awesome sangat.. bila rasa lesu2 je, boleh spray kan.. :D

    ReplyDelete

© AYUE IDRIS. Design by Eve.