Travel Bersama Malindo

29 July 2018

Dalam dunia yang maju dan kompetitif sekarang ni, kita semua ada banyak choices untuk dipilih. Jenis kereta, basikal, bas, baju seluar dan sebagainya. Tapi this time around, Ayue nak cerita tentang choices yang anda kena pilih untuk transport anda pergi ke tempat jauh. Tempat yang perlukan anda ada di udara, selesa dan cepat. Yes dengan banyaknya syarikat airlines hari ni buatkan anda dapat terbang dengan harga yang best. Salah satu airline yang selesa, berbaloi adalah Malindo Airlines. Gabungan nama dari Malaysia dan Indonesia.


Sekarang ni di Traveloka, anda boleh book the flight ticket for Malindo semudah di hujung jari. In the meantime anda surf, survey and book the hotel from traveloka, you guys boleh book flight ticket sekali. Atau book flight ticket dulu sebab takut cepat habis. Biasalah kan kalau kita lambat book takut melepas peluang kita nak pergi bercuti or bekerja di outstation. Easy kan? Ayue dah cakap dah.

Malindo Air is a hybrid airline that combines premium full-service and Low-Cost Carrier . 2 in 1 service diorang so anda can pick ikut keselesaan anda. Malindo Air is a joint cooperation between Malaysia National Aerospace and Defence Industries (NADI) and Lion Air Indonesia. CEO mereka pula adalah Chandran Rama Muthy, bekas assistant to President Director of Lion Air Indonesia. Panjang kan. Haaa kenalah beritahu dulu kat anda so that anda boleh kenal siapakah top people dalam Malindo Air.


Malindo Air started its operation on 1 May 2013, anda boleh naik dari KLIA or Subang Airport. Malindo Air boleh travel ke banyak negara di Asia such as Bangladesh, India, Indonesia, Malaysia, Nepal, Singapura and Thailand. So kalau you guys plan nak explore the whole Asia, why not naik Malindo kan. Kerusi leather, kaki yang selesa untuk sesiapa yang berkaki panjang. Lepas tu untuk travel yang jauh sikit ada 11 inch tablet device untuk tengok movie, Wifi and tempat cucuk plug nak caj fon pun ada untuk business class.

Malindo Air ni female flight attendant memang semuanya cantik-cantik belaka dan sedap mata memandang sebab uniform mereka adalah white kebaya and batik long skirt with the combination of red and purple. This uniform also emphasizes on flexibility in serving passengers on board. So comfortable untuk passenger to them is number one. Nak create suasana selesa dalam kapal terbang. Untuk yang stress pun boleh relax tengok stewardess yang asyik lalu lalang pesan untuk pakai tali pinggang. Remember to somebody husband, jangan tengok lama-lama ya nanti tak pasal-pasal kena cubit dengan wife masing-masing. Anda boleh juga order snacks or meals or drinks dalam flight so no worries untuk yang lapar or dahaga.


So meh sini Ayue cerita macam mana nak book Malindo Airline Ticket online, first sekali anda select route mana yang anda nak pergi. Banyak choices yang ada untuk anda pilih. Then pilih date yang anda nak pergi, jadual yang ada nanti akan ada sekali price for your calculation untuk cost vacation anda. Easy as that. Then fill in info tentang passenger. Kalau book 4 seat jangan anda isi nama yang sama pula, isi the exact name and information the passenger. Senang nanti stewardess or steward nak greeting. After that anda pilih payment method. Lepas setel semua, Malindo e-ticket akan disend ke email anda, so don’t forget to check your email as e-ticket ini penting. Print lepas dapat dan bawa ke airport. Cuma make sure date anda dalam e-ticket tu betul, so takda lah anda datang awal sehari ke airport sebab excited sangat. Hahaha.


So far Malindo ni ada reputasi yang bagus, dari seluruh pelusuk Asia. Flight nya agak selesa, dengan servis yang sangat best dan berpuas hati, dan destination dia yang meluas, pasti dapat selesaikan masalah anda untuk fly untuk bercuti, atau bekerja. Jom terbang bersama Malindo.



xoxo,

Join the conversation!

  1. Malindo antara pilihan yang CT suka juga.. tapi da lama tak naik. hihi..

    ReplyDelete

© AYUE IDRIS. Design by Eve.