Rawat bintik hitam dengan NUViT Dermal White Series

28 September 2018

Assalamulaikum. Minggu lepas Ayue baru saja pindah dari Shah Alam ke Sepang sebab suami Ayue kerja di Sepang. Jadi dekat sikit lah perjalanan dia nak ke tempat kerja tu. Ayue pun ikut sajalah, cuma yang masalahnya, Sepang ni panas. Lagi-lagi kawasan rumah Ayue tu dekat dengan pantai, lagi lah panas jadinya. Ayue pula tahun depan nak masuk umur 32 tahun, dark spots pun dah mula muncul tanpa segan silu.

Untuk anda yang tidak tahu, dark spots ni muncul bila kita terdedah dengan cahaya matahari yang berlebihan. Kulit kita akan mengeluarkan melanin akibat dari sinaran UV. Lagi lama kita terdedah dengan cahaya matahari, lagi banyak lah melanin yang akan terhasil. Benda ni lah yang menyebabkan tona kulit kita tak sekata, malah dark spots dan jeragat pun akan muncul dengan jayanya. Sebab tu pentingnya penggunaaan sunscreen dalam regime skincare harian kita tau.


Ayue memilih untuk mencuba Siri NUViT Dermal White kerana ia direka khas untuk mencerahkan kulit, memperbaiki kulit yang tidak sekata dan mengurangkan bintik-bintik hitam dengan menggunakan 5 bahan utama yang dipanggil B-Trans5™. Ia berfungsi untuk mengurangkan pengeluaran melanin yang berlebihan. Malah kesan pencerahannya dapat dilihat seawal 3 hari dan mampu menghilangkan bintik hitam dalam masa 14 hari. B-Trans5™ ni juga adalah tanpa alkohol dan tidak allergic.


5 bahan utama B-Trans5™ adalah:
  • Asid Tranexamic - Mengurangkan aktiviti tyrosinase
  • Daisy Flower Extract - Mengurangkan pengeluaran melanin
  • Vitamin E - Pembaikan kulit dan antioksidan
  • Vitamin B3 - Mengelakkan pemindahan melanin
  • Vitamin C - Mengurangkan melanin

Siri NUViT Dermal White ni mempunyai 3 produk iaitu Brightening Spot Correcting Serum, Brightening Essence Fluid dan Brightening Spot Corrector. Dengan 3 langkah mudah, iaitu Spot, Entire dan Enhance, ia mampu mengawal jerawat dan depigmentasi.



SPOT - Brightening Spot Correcting Serum
Ia adalah agen depigmentasi yang memberi fokus kepada kawasan yang anda ingin rawat. Ia membantu mengurangkan pengeluaran melanin dan mencerahkan kawasan yang bermasalah. Ia juga dapat membantu dalam pengurangan bintik hitam, jeragat, sunburn dan mencerahkan kulit. Tekstur Brightening Spot Correcting Serum ini tidak melekit, ringan, mudah meresap, segar dan berbau harum bunga. Sesuai untuk semua jenis kulit.




Cara penggunaan :
Sapu ke kawasan bermasalah selepas mencuci muka. Dua kali sehari.



Harga :
NUVIT Dermal White Brightening Spot Correcting Serum (15ml)
RM69.90


ENTIRE -Brightening Essence Fluid
Ia berfungsi untuk menyeimbangkan tona kulit, mencerahkan kulit, dan membuat kulit menjadi lebih glowing. Mengandungi Dermal Rx® SRC, metabolizer keratinocy yang dapat mencerahkan kulit dengan cepat. Teksturnya seperti gel, sangat ringan, cepat meresap dan tidak meninggalkan kesan melekit pada kulit. Sesuai untuk semua jenis kulit.



Cara penggunaan :
Sapukan pada keseluruhan muka dan leher selepas mencuci muka untuk pencerahan yang sekata. Siang dan malam, dua kali sehari.




Harga :
NUVIT Dermal White Brightening Essence Fluid (30ml)
RM76.90


ENHANCE - Brightening Spot Corrector
Krim ni fokus kepada dark spots atau sun spots dengan kesan yang dapat dilihat dengan cepat. Ia dapat mengurangkan bintik hitam, melindungi kulit dari sinar UV dan mempunyai kesan antioksidan yang kuat boleh menjadikan kulit lebih halus dan sempurna. Menariknya, ia dapat memperbaiki kulit yang tidak sekata dengan serta-merta dan memberi kesan glowing. Teksturnya pula lebih pekat dan agak melekit. Jadi sedikit saja penggunaan sudah memadai.




Cara penggunaan : 
Sapu pada dark sports area, dua kali sehari siang dan malam.



Harga : 
NUVIT Dermal White Brightening Spot Corrector (15ml)
RM59.90

Bawah ni Ayue senaraikan panduan yang boleh anda ikut supaya anda tahu produk yang mana sesuai dengan anda mengikut jenis masalah kulit. Untuk anda yang ingin menggunakan ketiga-tiga produk ini, anda boleh guna dengan turutan produk berikut :
Brightening Spot Correcting Serum → Brightening Essence Fluid → Brightening Spot Corrector




Untuk maklumat lanjut, boleh layari:

Website : http://www.nuvit.com.my
Instagram :@nuvitmy
Facebook : Nuvit.Malaysia


xoxo,

post signature

Join the conversation!

© AYUE IDRIS. Design by Eve.