(Updated 2023) Link FREE SAMPLES untuk baby dan ibu mengandung

21 January 2019

Assalamualaikum. Ayue ingat lagi masa Ayue mengandung Qaayed dulu, macam-macam benda nak beli. Yelah, anak pertama lah katakan. Excitednya lain macam. Tapi Ayue baca tips-tips mommy yang dah ada pengalaman, masing-masing advise untuk Ayue test dulu free sample yang ada dekat Malaysia ni, kalau produk tu ok dengan baby, baru beli produk tu tanpa was-was. Baby ni masa lahir semuanya nampak comel, tapi rambut je sama hitam bak kata orang tua, kulit lain-lain. Haha. Yang bestnya, FREE SAMPLES ni tak payah susah-sudah nak keluar rumah cari pun. Isi je form online, tup-tup terus sampai depan rumah. FREE Postage pula tu. Anda tak perlu bayar apa-apa pun. Cuma perlua lengkapkan saja maklumat yang minta seperti alamat dan umur bayi untuk penghantaran produk. Tiada maklumat pelik-pelik yang diminta, jangan risau.





Wyeth S-26 bagi samples besar macam ni terus. Best kan?

Ada baby jenis kulit sensitif. Perut sensitif. Yang jenis kulit kebal tu hentam pakai apa pun semuanya ok. Yang sensitif ni macam mana? Takkan kejap-kejap nak beli pampers, tak sesuai kena tukar lain. Tu baru pampers, kalau susu? Mak aih, pening dibuatnya. Sebab tu bagusnya FREE SAMPLES ni. Tujuan dia untuk mommies macam Ayue ni cuba pelbagai pilihan yang ada untuk baby. Bila dah dapat yang sesuai, baru beli yang besar terus. Baby happy, tak meragam, ibu pun happy tak stress. Ye tak?








Qaayed dulu Ayue apply macam-macam FREE SAMPLES. Diapers, susu, baby food pun ada jugak cuma Ayue takda bagi baby food pun kat Qaayed sebab menu Qaayed memang Ayue masak hari-hari. So samples baby food tu Ayue bagi dekat adik Ayue.





Eh bukan barang baby je tau. Susu ibu mengandung pun bole dapat FREE SAMPLES. Haa, ni pun sama waktu dengannya. Kena yang jenis macam Ayue, jenis tak suka susu tepung. Jenuh lah nak beli macam-macam susu tepung materna tu nak minum. Semua yang Ayue cuba semua nya Ayue muntah balik ok. Takda yang sesuai. Last-last cuba Similac baru kena dengan tekak ni. Kan dah jimat kat situ? Satu tin susu materna bukan murah ya. Kalau tak boleh minum nak bagi kat siapa pulak? Membazir dah.

So untuk membantu semua mommies yang singgah blog Ayue ni, Ayue senaraikan dah semua link produk FREE SAMPLES untuk baby dan ibu mengandung yang Ayue pernah apply dan dapat produk untuk anda pula cuba. Moga-moga dapatlah permudahkan urusan anda macam mana Ayue dulu. Cuma, kalau ada link yang tak tak valid, broken, atau habis stock, boleh comment dekat bawah ye. Nanti Ayue cuba cari link yang lain.


FREE SAMPLES barangan baby (Formula milk/Susu formula)



FREE SAMPLES barangan baby (Diapers)



FREE SAMPLES ibu mengandung (Susu Materna)


Ok, ni je so far links yang aktif dan up-to-date (2021). InsyaAllah Ayue akan update time to time ya.

Kalau anda dah jumpa susu mana yang sesuai dengan anak anda, anda boleh terus beli di shopee ya sebab dekat shopee harganya lebih murah berbanding di kedai biasa. Ayue sendiri tiap-tiap bulan beli susu anda Ayue di shopee sebab selalunya shopee ada banyak promo, dan free delivery. Jimat berganda kan? Oh ya, untuk susu anak ni, Ayue suggest anda beli dekat Official Store mereka tau. Bukan apa, risau kalau beli dekat tempat lain susu nya tak ori pula. Bawah ni Ayue senaraikan Official Store untuk brand-brand susu yang Ayue tau.

Official Store brand susu formula di Shopee:


Note : Free samples ni biasanya perlukan anda untuk daftar sebagai ahli club dan lain-lain. Ada yang tak perlu. Lain company lain requirement dia. Isi je ok? And biasanya akan ambil masa 2 hingga 6 minggu untuk free samples tu sampai ke alamat yang anda berikan. So mommies, cepat-cepat apply tau!

Disclaimer : Ayue fully support breastfeeding. Entry ni untuk mommies yang tak bernasib baik macam Ayue untuk cari susu yang sesuai dan terbaik untuk anak tersayang. InsyaAllah.

Moga bermanfaat.


Join the conversation!

  1. Salam.. nk tanya yg utk sample semua free postage ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm. Ye, semua free postage. Tak perlu bayar apa pun. Cuma lengkapkan saja maklumat yg diminta sepertia alamat dan lain2.

      Delete
  2. Replies
    1. Klik dekat senarai brand yg sy dah senaraikan tu ye.

      Delete
  3. NAK TANYA YANG FREE SAMPLE NI AKAN DAPAT SEKALI SAHAJA KE UNTUK SEUMUR HIDUP?

    ReplyDelete
  4. Tq for the link! Semoga kamu murah rezeki shat dan bahagia selalu amin2.. :)

    ReplyDelete
  5. Kalo mau dapat pampers gratis gimana kak

    ReplyDelete
  6. boleh tahu sampai bila boleh mohon ni, ada tarikh dia x?

    ReplyDelete
  7. Tq ayu sis guna link yg ayu bgi utk dapatkan sampel n dh sampai pun tq sangat

    ReplyDelete
  8. Tq.. memang tgh mencari sampel susu.. sebab anak tak sesuai susu formula..jadi nak try yg lain pulak

    ReplyDelete

© AYUE IDRIS. Design by Eve.